/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Kære Ingelein - blackliste.
Fra : Eyvind
Vist : 958 gange
50 point
Dato : 26-06-14 15:36

Kære Ingelein, vil du være så rar, at tilføje mig på din blackliste.
Der er ingen forklaring, men bare et fromt ønske, om at stå på din blackliste.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-14 17:25

Øhh hvorfor det fromme ønske om at komme på Ingelein's sortliste!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-14 18:13

Der er ingen forklaring, men bare et fromt ønske.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-06-14 19:56

Hej Eyvind
Hvis Du ikke gider svare på mine spørgsmål, er det jo nemmest at lade være. Jeg opfylder ingen fromme ønsker - jeg er ikke medlem af Folkekirken. .
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-14 20:04

Hvis man blacklister nogen er det ofte fordi man ikke vil se sandheden i øjnene,
og Ingelein er jo både kvinde og tysker, så hvorfor skulle du tage i mod noget fra hende?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-06-14 20:27

Hov hov Svend Giversen
Jeg er født i Tyskland af dansksindede forældre, som bare blev tyskere da grænsestregen blev "slået". Jeg har boet i Dk siden 1959 - og har erhvervet dansk statsborgerskab i 1967 endda på særbevilling for Sydslesvigere. Min oldefar var lods og Ridder af Danebrog.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-06-14 20:48

Ja, typisk at DK smider om sig med statsborgerskaber

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-14 21:20

Undskyld Ingelein, men det var ikke kun dit tysk klingende navn,
men også dit store kendskab til Tyskland, sproget og Grænse egnende,
der fik mig til at tro at du var tysker.

Og jeg brugte jo kun betegnelsen til at forsvare en ubegrundet black listning.

Sorry Svend

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-06-14 22:04

Hej Svend
Mit rigtige navn er Ingeborg Ellen og det der var Andresen engang - er blevet til Hansen ved giftermål. Men jeg bliver kaldt Inge - og Ingelein er nick/kælenavn for Inge. Dernede har man for vane at sætte et "lein" efter et navn for at "forsøde" det.

Iøvrigt forstår jeg heller ikke, hvorfor jeg skal blackliste ham. Har det ikke bedre virkning om han blacklister Ingelein?
Ingelein

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-06-14 22:14

for at citere en af mine yndlingshumorister/sangere, Tom Lehrer

"There's no reason for it, it's just our policy!"

Hvis man skal begå medlidenhedsdrab, selv på nettet, skal man vel vide hvorfor??

Eyvind kunne vel bare gribe i egen barm (det er godt nok sjovere at gribe i andres) og lade være med at kommentere Ingeleins indlæg, sagen løst, ovenikøbet på hjemmebane t

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-06-14 23:19

gu gør jeg ej

Citat
Ja, typisk at DK smider om sig med statsborgerskaber

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-14 00:05

Jeg vil gerne blacklistet, så jeg slipper for at huske på ikke at deltage i damens tråde.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-14 00:12

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-14 06:32

Citat
Jeg vil gerne blacklistet, så jeg slipper for at huske på ikke at deltage i damens tråde

Så er der vel to muligheder, stil et spm enten under

PC'er, om der findes et lille fikst popup-program, der hver gang du åbner PC'en, smartphonen eller tabletten skriver "INGEN INGELEIN" med store bogstaver øverst på skærmen

eller under

Andet helbred om kure mod begyndende? demens.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-14 07:51

Citat
Jeg vil gerne blacklistet, så jeg slipper for at huske på ikke at deltage i damens tråde.

Ach, hvis hun var blevet virkelig sur over det du skrev var der blevet skrevet en kæmpe balle i tråden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-14 20:08

Har det ikke bedre virkning om han blacklister Ingelein?

Nej - det ville være ret dumt, da det ikke hjælper begyndende demens.

Det eneste der kan hjælpe, på utidig indblanding i damens spørgsmål, er blacklistning - tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-14 21:01

Du er hermed røget på den liste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-14 09:16

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-14 14:13

I øvrigt mener jeg at ingenlein bør blackliste mig, så jeg er fri for at komme til, at kommentere hendes efter min mening fjollede spørgsmål.
...................................Andre Kanduer får da lov til at blive sortlistet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-06-14 14:23

Hej Eyvind
Det er da så sjovt med fjollede svar fra dig på mine fjollede spørgsmål.
tænk om du kunne lære at stave til Ingelein
søndagshilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-14 14:27

Nåe ja - jeg glemte en afstand mellem de to ord.

Der skal stå ingen lein

Iøvrigt vil jeg gerne blacklistes.........................................tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-14 14:44

Om Ingeborg Ellen med kælenavn Ingelein.

Ved min første tysk undervisning hjemme i den strå tægte lærte jeg
at noget der er småt sætter man chen eller lein bagefter.

Nu ved jeg her tæt på grænsen, at man også bruger disse tilføjelser som kælenavne.

Min lille hund Debbie kalder jeg således Debchen,
og at at lille Ingeborg i Sydslesvig blev til Ingelein forstår jeg godt.

ingen lein, derimod, ikke forstået?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-14 14:56

Nej du har ret "svendgiversen", det danske sprog og udtryksformer, er ikke altid lige nemt, at forstå.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-14 22:03

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-07-14 22:24

Ja se - Eyvind
bentjuul har allerede gjort sig fortjent til at komme på min sorte liste
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-14 12:18

Bent Juul - hvordan gjorde du..................damen er jo skør.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-14 22:58

Jeg har sikkert fortalt hvor tåbelige spørgsmål hun stiller eller noget i den retning. Jeg vidste egentlig ikke at jeg var blacklistet fordi jeg har lavet en rutine der forhindrer mig at besvare bestemte brugeres tåbelige spørgsmål...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-14 16:55

Citat
fordi jeg har lavet en rutine der forhindrer mig at besvare bestemte brugeres tåbelige spørgsmål...

Rutine .............................hvordan - fortæl fortæl

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-14 09:26

Den sender jeg til dig.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-14 12:12

Tak det lyder godt - så vil jeg kigge på den rutine når jeg får tid til det.