/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
testikler! har jeg en knude??
Fra : slili
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 24-06-14 23:13

hej derude.

er her nogle mænd som kunne tænke sig at hjælpe mig lidt..

jeg har nogle mærkeligt testikler synes jeg, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det, da jeg ikke har mærket andre end mine egne.

jeg har en ide´ at testikler er lidt æggeformet.

men mine har en æggeform men forneden af den ene testikel er den nogle knuder.

det er svært at forklare hvordan de føles.

det jeg kalder for knuder føles som om det er en kugle med huller i som sidder i forlængelse med testiklen

er her nogle mænd der har lyst til at røre sine egne of fortælle mig om det er normalt

man skal føle sig forsigtigt frem

mvh

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 24-06-14 23:19

Gå til Lægen hvis du er i tvivl, det eneste der kan være unormalt nede ved kuglerne er at udgangen fra testiklerne kan være stoppet eller hævet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-14 23:20

Citat
det eneste der kan være unormalt

Bortset fra så meget andet og mere alvorligt.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 24-06-14 23:26

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201690/knude-ved-testikel-frygter-kraeft.htm

har læst lidt på nettet.

synes det bliver forklaret meget bedre her, end jeg formåede at gøre det..

mit føles som en landing af mulighed 1 og 2 fra læsens svar.

tror det hænger sammen med jeg er blevet opereret i dem 2 gange tidligere.

men eftersom der i linket står det er meget usandsynligt at man kan få testikel kræft i en tidlig alder, er jeg nu mere rolig.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-06-14 00:23

Citat
men eftersom der i linket står det er meget usandsynligt at man kan få testikel kræft i en tidlig alder, er jeg nu mere rolig.

Uanset hvad du synes og tror, men er og tænker er dette forum IKKEen lægebrevkasse.
Den eneste rigtige løsning på dine spørgsmål er at kontakte din praktiserende læge og lade ham kigge på klokkeværket.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-14 10:22

Som andre,kan jeg kun anbefale dig at gå til lægen øjeblikkeligt.

Unormal adfærd ved testikler,skal man ikke ignorere. Har selv prøvet at blive opereret der,da den ene pludseligt voksede meget. Det skete efter et slag,under leg med børnerne.

Det var heldigvis harmløst. Det kan det også sagtens være,i dit tilfælde. Men for en sikkerheds skyld....

Husk,man kan sagtens avle børn,med een testikel.

M.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 25-06-14 18:22

Ja gå til lægen med det samme - mistede en god ven som fik testikel kræft, Han døde som 19 årig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-14 20:16

Citat
Det skete efter et slag,under leg med børnerne.

Bare rolig, de bliver også store engang = men rimeligt såbart sted at få noget smidt - som man ikke burde få.
Sidst jeg fik et slag, var en meget lille møtrik som jeg gav et slag med en 5kg tung hammer....kunne forstille mig et mindre projectil der ramte plet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-14 20:18

NB, har stadig et mærke efter det, samt en mindre knude der ikke vil gå væk = dog kun i ´bæreposen´.

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 25-06-14 21:05

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-06-14 21:13

Og husk, for lægen er det ikke anderledes, at kigge på de mere intime dele end det er, at kigge i næse og ører.