/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
indmad
Fra : kivi
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 21-06-14 14:33

er indmaden i en 17 tommer samme størrelse som i en 15 tomme

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-14 14:36

nej

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 21-06-14 14:53

Jo nogle dele af "indmaden" kan godt være den samme, det er jo kun skærmen der er 15 eller 17 tommer, der kan godt være samme antal ram mm. og evt. være den samme processer i en 15 og 17 tommer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-14 15:09

NEJ Det er IKKE det samme!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-14 15:27

Det afhænger jo både af hvad computer der er tale om? Og hvilken indmad??

Jeg kan ikke lide det sidste udtryk, der er jo hverken tale om lever, nyrer eller hjerte.
Og man kan vel ikke sige ædlere dele om en PC, hvad med Vitale Componenter???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-14 15:32

tre milioner svar i Bing på "PC components", ikke nær så mange på indmad...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-14 16:54

Citat
Jeg kan ikke lide det sidste udtryk, der er jo hverken tale om lever, nyrer eller hjerte.

Jeg måler 42" om livet, og det er samme indmad som da jeg målte 21"

Der er nok tale om bærbare computere, men så skal man nok være mere specifik med model og pris.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-14 18:48

Der er ingen indmad i computere hvis det er computere der er tale om.? Hvis det er computere der er tale om, hedder det hardware /komponenter. Og nej, hardwaren er ikke den samme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-14 19:13

Der er heller ikke den samme "indmad" i to 15" comp.
Det kaldes også indmaden i:
En vaskemaskine
En telefon
En brødrister
Et armbåndsur.

Os der er lidt fine på den, men ikke absolut korrekte kalder det for "PC components"
Selvom det bare er komponenter eller bestandele eller indholdet.

Når noget er lavet i Kina kaldes det ofte for "made in China" altså inmade fra Kina.
Så på Dansk bliver det til indmad.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-14 20:16

Nej Eyvind, nu må det stoppe...

Jeg kom kun med mine aversioner mod indmad, fordi det for mig er nogle indre dyre organer.
Og jeg er sikker på at spørgeren tænker på PC componenter, ikke nødvendigvis lavet inmade Kina.

Iøvrigt antyder indmad jo noget man kan spise, måske Eyvind chips? Velbekomme...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-14 20:33

Citat
Selvom det bare er komponenter eller bestandele eller indholdet.

Drejer det sig om indholdet i en stationær kommer man til kort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-14 21:23

Nåe ja - det er nok de der lange kort.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-06-14 08:00

jeg har en 15 tommer som virker og kører perfekt men tastaturet er sølvfarvet og lidt dumt at se tal og bogstaver på , så har jeg fået en 17 tommer hvor bundkortet er gået , så ville jeg flytte 15 til 17 det er hp begge to og de ligner hinanden til forveksling

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-14 08:58

Citat
så ville jeg flytte 15 til 17 det er hp begge to og de ligner hinanden til forveksling

Til forveksling, ja, glem det, du får ikke noget positivt ud af det, køb et nyt løst usb/bluetooth tastatur istedet for!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-14 09:39

Alene de fysiske former passer sandsynligvis ikke sammen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-06-14 16:57

såvidt jeg kan forstå på svarene er der ingen som aner en pind om det jeg spurgte om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-14 17:02

Nej - størrelsen på indmaden i en 15" og en 17" er ikke den samme. Men de har heller ikke samme form.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-14 17:13

Citat
såvidt jeg kan forstå på svarene er der ingen som aner en pind om det jeg spurgte om

Du har da fået svar på dit spørgsmål mange gange!
Bl.a. her:
http://www.kandu.dk/spg171357.aspx#1960531
http://www.kandu.dk/spg171357.aspx#1960537
http://www.kandu.dk/spg171357.aspx#1960556
http://www.kandu.dk/spg171357.aspx#1960584

Der må jo være noget du ikke fatter
INDMADEN/INDHOLDET/KOMPONENTERNE/HARDWAREN er IKKE de SAMME!!!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-06-14 17:22

det var absolut ikke for at sinere noget men når ser på svarene skinner det tydelig igennem at der ikke er nogen som har haft skilt sådan en ad
men jeg takker som alle som har prøvet hjælpe mig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-14 17:27

Citat
såvidt jeg kan forstå på svarene er der ingen som aner en pind om det jeg spurgte om

Klart, det var et halvt spørgsmål ud i den blå luft, derfor blev tråden også munter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-14 17:29

Citat
men når ser på svarene skinner det tydelig igennem at der ikke er nogen som har haft skilt sådan en ad

Hvordan bærer du dig ad med at se om der er "nogen" der har haf skilt en bærbar ad?

Jeg har haft skilt flere, senest en Toshiba, og det var nyt tastatur jeg satte i, den kunne ikke tåle vand, originalt, til 520,-!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-14 17:31

Tror os der skal nyt tastatur på denne(hp), her er de t'er der mangler hist og her!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-06-14 17:32

ja men tilsyneladene ikke hp 15/17 tommer som jeg spurgte om

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-14 17:42

Du får den lige en gang mere, de er ikke ENS i indmaden!

Hvis du skal være sikker på de er ens skal det være samme model, mærke, årgang, firma osv.

Men hvis du syntes at tasterne "ligner" hinanden kan du jo prøve at skille dem ad og bytte tastaturet rundt, for at se om det kan lade sig gøre!

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 22-06-14 18:27

Tak for svaret Klaudi.det prøver jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-14 20:06

velbekomme