/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Slette alle uønskede browsere
Fra : 1991
Vist : 557 gange
500 point
Dato : 19-06-14 10:59

Jeg har før haft et program som slettede alle de uønskede browsere som lagde sig ind - og lavede en masse svineri.
Og forhindrede mig i at have en fast browser.

Er der nogen af Jer som er ekspert i det ???

Kommentar
Fra : poten

Dato : 19-06-14 11:18

Ekspert i at lave svineri?

Hvis du vil have et program der rydder op og laver tingene i orden, vil jeg anbefale

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Det fungerer fint her.

De har også http://www.iobit.com/advanceduninstaller.php og
http://www.iobit.com/driver-booster.php

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 19-06-14 12:22

Hej Poten

Jeg har programmer som kan slette og ændre alt hvad jeg ønsker - det jeg søger er: et program som udelukkende ligger og våger over den valgte browser og sletter andre browsere.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-06-14 13:41

Browsere er programmer du SELV installerer, når du vil surfe på nettet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-14 13:58

Du kan ikke afinstallere Internet Explorer.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 19-06-14 15:31

U P S

Der er noget som er misset her - hvad hedder det så - de sider hvor man søger.
Jeg har en side som hedder Stofanet - når jeg går ind på den, så sker det tit at en helt ukendt side ligger sig der. Selv om jeg angiver Stofanet som startside vil andre sider ligge sig der uden jeg har bedt om det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-14 16:38

Scan din pc for mallware og virus

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-06-14 17:24

Hvis du har flere sider åbne, når du beder om at få Stofanet som din foretrukne, så er det vel - blot - dem, som også kommer med?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-14 17:44
Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-14 19:14

Jeg tror 1991 mener toolbar.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 20-06-14 08:47

Hej

Ja ans

Ja det må være dem som hedder toolbar
Hvor der popper op med nogle som jeg ikke ønsker.
Hvis jeg vælger startside kommer de linier ind som jeg IKKE ønsker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-14 10:21

Alm. toolbars slettes via:

Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Tilføj eller slet progammer -> vælg program og klik [Fjern]

Standard søgemaskinen (Bing, Yahoo, Google, osv.) vælges/ændres i en browsermenu (som er forskellig fra browser til browser, men findes under instillingerne for browseren).

Startsiden kan ændres på samme måde som standard søgemaskinen ..i en browsermenu.

NB:

Så er der desværre også noget som hedder trojanere/hijacks som kan spærre ovenstående, således at alle ændinger man foretager i browseren ikke har nogen virkning. Da må man fjerne disse malware 'ting' med et antivirusprogram og antimalwareprogram. Efterfølgende sletter man Midlertididige Internet filer og Cookies, samt renser registreringsdatabasen. Efter en genstart kan man nu selv igen få kontrol over sin browser.

Gode antimalware programmer er som tidligere nævnt https://www.malwarebytes.org/
..og: http://www.superantispyware.com/

Rensning af registreringsdatabase kan klare med f.eks.: http://www.piriform.com/ccleaner/download
..her er en vejlednig i installation og brug: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Hvis du har flere browsere installeret; Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, osv.. så skal du efter rensningen ind i hver enkelt og indstille dine præferencer for standard søgemaskine og startside.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 21-06-14 10:27

Ps. Mange trojanere og hijack's lægger sig også i Startmenuen, som bestemmer hvilke programmer der skal køres ved opstart af pc'en. Du skal derfor fjerne disse henvisninger:

Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> vælg fanen; Start ...og fjern uønskede henvisninger ..ofte hedder progammet noget andet end navnet på toolbaren men næsten altid med filendelsen; *.exe

Pas på hvad du fjerner flueben ved !!!

Det er hér dit antivirusprogram og evt. firewall også startes sammen med en del systemtjenester. Det kan være katastofalt at få disse slået fra!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 24-06-14 13:04

Tak for svaret molokyle.