/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Seneste office dokumenter win 8.1
Fra : return
Vist : 606 gange
500 point
Dato : 17-06-14 17:15

Hej når man i win 7 går i start og op og står på office ikonet så kommer der en kasse frem til højre hvor man ser sine seneste dokumenter - mit spørgsmål. Lyder. Hvordan gør man det i win 8.1

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-06-14 18:29

På samme måde...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-14 18:43

Har du Classic Shell?
Hvis ikke så hent det gratis her http://www.classicshell.net/ og installer det.

Når det er installeret og du har indstillet det som du syntes det skal være,
så finder du genvejen til Office og højreklikker på den og vælger Fastgør til Start(Classic Shell)

Når du så har haft åbnet filer et par gange så burde der dukke en Jump-list op til højre hvor seneste filer er.

Kommentar
Fra : return

Dato : 17-06-14 21:53

Nej det gøres ikke på samme måde og Classic Shell skal der ikke installeres på win 8.1 maskinen så nu spørger jeg igen. Kan det lade sig gøre det jeg spørger om. Spørgsmålet Hej når man i win 7 går i start og op og står på office ikonet så kommer der en kasse frem til højre hvor man ser sine seneste dokumenter - mit spørgsmål. Lyder. Hvordan gør man det i win 8.1

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-06-14 22:02

Hvordan Office/Word opfører sig burde være ens på Windows 7 og 8.0 og 8.1.
Det må være noget i din indstilling i Word der er forskellig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-14 08:31

Citat
Hvordan Office/Word opfører sig burde være ens på Windows 7 og 8.0 og 8.1.

Det er noget pjat. 7 er meget anderledes end 8 og 8.1 og på det punkt er 7 bedre.

Hvis du har fastgjort fx. Word til processlinjen, så kan du højre klikke på Word ikonet og se de seneste dokumenter du har arbejdet med. Ellers så er du nød til at starte Word og så har du en bjælke til venstre i Word som viser de seneste dokumenter du har arbejdet med.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-06-14 12:58

Tryk på Filer i Word og derefter på Åbn, så skulle listen med seneste dokumenter gerne komme frem - det gør det her

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-06-14 16:33

Citat
Classic Shell skal der ikke installeres på win 8.1

Så får du jo lidt svært ved at få den funktion du vil have, hvis der ikke er en menu hvor Word/Office er!

Ellers skal du pinne Word/Office til proceslinjen og så kan du se Jumplisten der, som webnoob er inde på, men hvorfor skal der ikke en menu som Classic Shell på, den er da ikke til at undvære?

Accepteret svar
Fra : bjarnebr

Modtaget 500 point
Dato : 18-06-14 17:34

Denne funktion findes ikke i Windows8,1
Når du er på skrivebordet trykker du en enkelt gang på Windows tasten så fliserne kommer frem nu flytter du musen til et tomt sted og begynder at skrive et mappe navn så kommer der et blåt felt frem i højre side med en række mappeforslag frem, højreklikker du på den mappe du vil lave en genvej til, og vælger "Fastgør til start" eller "Fastgør til proceslinjen"

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-06-14 23:03

Vender snart tilbage med point da det ikke er lykkes at få det til at virke endnu

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 12-07-14 09:07

Tak for svaret bjarnebr. Men desværre virker det ikke på min maskine