/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Usolgte aviser
Fra : ebg_888
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 16-06-14 22:47

Jeg undrer mig over, at mit lokale supermarked ofte har udsolgt af flere aviser allerede midt på dagen, og vægrer sig ved at bestille flere hjem, når de anmodes om det - af flere kunder.

Det er irriterende at gå forgæves jævnligt, og man skulle da tro, at der tjenes nogle kroner pr. solgt avis?

Mister et supermarked da penge, hvis de brænder inde med usolgte aviser ved lukketid
- er der mon nogen her, der kender til det?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-14 23:07

De gider sikkert ikke bøvle med returnering af eventuelle u-solgte aviser...

Eller måske kan de ikke få flere fra udgiveren...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-06-14 23:14

Avancen er meget lille lige som cigaretter
Og retur prisen endnu mindre

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-06-14 23:37
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-06-14 00:46

Det undrer også mig, da salget af aviser og ugeblade snildt genererer et mersalg af andre varer. Hvorfor nøjes med avisen, jeg hapser også lige 1 pund kaffe, en ost og lign.
Når der ingen avis er, bliver man irriteret og køber så ikke andet denne dag!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-06-14 06:47

Citat
Når der ingen avis er, bliver man irriteret og køber så ikke andet denne dag!

Kommer lidt an på butikkens indretning, dukker blade og aviser først op ved det ene kassebånd som fungerer som kiosk står man med en kurv varer.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 17-06-14 15:03

katekismus - der står på de formularer, som du henviser til: "Der er generelt fri returret på ikke solgte aviser."

Det må vel så betyde, at forretningen ikke mister penge ved at bestille aviser nok hjem.

For mit vedkommende drejer det sig om min mands daglige dosis "snavs" fra Ekstra Bladet
- BT kan man mærkeligt nok altid få, men det duer jo ikke til en hærdet Ekstra Blads-læser!!!

Hvis vi først kommer ud at handle om eftermiddagen, så er avisen udsolgt.
Møj-irriterende og rigtig dårlig service.

Når man venligt beder om bestilling af flere aviser, får man bare et mut svar og en sludder for en sladder.

Det sædvanlige problem med manglende konkurrence.

Vores eneste mulighed for at handle lokalt er desværre en SPAR til vildt opskruede priser, ellers skal vi af sted med bil eller bus til en anden by.

Ja, ja, det går nu nok det hele, hvis man bare ikke får større problemer - og vi sparer en tyver om dagen

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-14 15:12

Citat
Vores eneste mulighed for at handle lokalt er desværre en SPAR til vildt opskruede priser, ellers skal vi af sted med bil eller bus til en anden by.

Der var vel også den mulighed at bestille avisen i abonnement?

http://ekstrabladet.dk/avisabonnement/

Så er I da ude af de problemer

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 17-06-14 15:37

Citat
Der var vel også den mulighed at bestille avisen i abonnement?

Ved du hvad, poten, der var da en god ide'!!!

Jeg har altid betragtet Ekstra Bladet som en formiddagsavis, som kun kunne leveres med posten, men nu ser jeg, at den kan leveres om morgenen sammen med morgenaviserne.

Sådan er det, når man hænger fast i gamle vaner!

Man sparer oven i købet 10 % ved at få den leveret.

Så kan SPAR ha' det så godt med deres dårlige service

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-14 16:05

Er der nogen der har tænkt på det spild af ressourcer hvis alle butikker havde aviser nok,
de ved jo ikke hvor mange der bliver solgt, og dagen efter de jo intet værd?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-06-14 16:22

Citat
og dagen efter de jo intet værd?

De kan da stadig bruges til at pakke fisk ind i...

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 18-06-14 15:07

Tak for svaret poten.

I dag var Ekstra Bladet igen udsolgt.

Jeg bad en ung pige om, at der blev bestilt flere aviser hjem, og svaret var: "Jeg kan godt lade det gå videre, men det nytter ikke noget, for vi kan kun få en bestemt KVOTE hjem!"

Ak ja, hvad blev der af det gode købmandsskab?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-06-14 15:38

Citat
Ak ja, hvad blev der af det gode købmandsskab?

Det blev solgt for mange år siden.

Blev selv uddannet som kommis i 1968