/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Mangel på?
Fra : mig-selv
Vist : 610 gange
10 point
Dato : 16-06-14 20:55

Har lige fået at vide, at jeg ikke ejer et eneste D Vitamin i mig + andre +/- grove mangler af vitaminer.

Er det dårlig ? Læge gerning, eller BARE en ´DUM´ VIKAR for >>> samme, der fik Lægen op af stolen og indkalde mig = der sgu noget helt GALT - møde.
Vikaren (Læge på prøve) har jeg ikke sét siden..
Syntes ellers jeg ser masser af sol-energi og andet godt? mad, men det kunne jo være andet galt.

Og det var bare til DEBAT, ikke en ren gennem gang af det ene eller andet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-14 21:31

Hvordan i alverden skulle nogen her kunne svare på hvad du mangler?

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 10 point
Dato : 16-06-14 22:19

Citat
Og det var bare til DEBAT, ikke en ren gennem gang af det ene eller andet

Jeg er lidt usikker på hvad det er du ønsker at debattere.

Hvis du har fået taget blodprøver kan du jo bede om, at få en kopi af laboratorie-svaret, så kan du selv se hvad de viser.

Hvis man er i seriøst underskud af D-vitamin vil man oftest være træt, have nemt ved at blive angrebet af virus, være trist, måske især om vinteren.

For år tilbage havde jeg mest lyst til, at gå i hi om vinteren, for mit humør var virkelig i bund, men efter jeg begyndte at tage et tilskud af D-vitamin hele året har jeg ikke været nedtrykt om vinteren.

D-vitamin skulle også styrke immunforsvaret.
For mit eget vedkommende har jeg ikke haft noget der kunne minde om influenza ell.l. i min. 18 år, altså heller ikke før jeg begyndte at tage D-vitamin.
Men efter jeg begyndte at give begge mine børn en lav dosis af D-vitamin har ingen af dem heller været angrebet af virus.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 17-06-14 08:21

Generel vitamin og mineralmangel er skidt for kroppen, da der kan opstå en eller flere mangelsygdomme, som følge deraf. Mangelsygdomme der kan skade krop og hjerne, midlertidigt, såvel som permanent.

Til dette du skriver: Er det dårlig ? Læge gerning, eller BARE en ´DUM´ VIKAR for >>> samme, der fik Lægen op af stolen og indkalde mig = der sgu noget helt GALT - møde.
Vikaren (Læge på prøve) har jeg ikke sét siden..
Syntes ellers jeg ser masser af sol-energi og andet godt? mad, men det kunne jo være andet galt.

Hvad er det du vil fortælle her??? Omformulér eventuelt, det er nærmest sort snak, jo.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 17-06-14 18:08

tror du mangler IQ

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-14 18:53

Citat
For mit eget vedkommende har jeg ikke haft noget der kunne minde om influenza ell.l. i min. 18 år, altså heller ikke før jeg begyndte at tage D-vitamin.

Heller ikke mig, kun et nys til tider.