/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløs internet
Fra : sigfrid
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 14-06-14 15:38

Hvordan virke trådløs internet?Hvis jeg tager min pc med på camping og de har trådløs forbindelse hvordan bliver det tilsluttet og skal jeg selv have min kode for at åbne pc eren?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-06-14 15:46

Du skal ikke have kode for at åbne PC, men du skal formentligt have udleveret en kode for at gå på det trådløse netværk, og det kræver jo også at din Pc er udstyret med et trådløst netkort, ellers virker det ikke.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 14-06-14 16:08

Trådløs netkort,hvordan virke det?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-06-14 16:09

Det er det, der sender og modtager det trådløse signal.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-14 16:11

Det er vel som bus/tog, man skal oprette en bruger.
http://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/internet-i-tog/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-06-14 19:14

Euskal sikker henvende dig på kontoret på campingpladsen her vil de kunne hjælpe dig med koder mm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-14 19:22

1. Hvad er det for en computer du har.
2. Hvilket styresystem har du. ( eks. windows Vista / windows 7 / windows 8 )
3. Har du et sted på computeren hvor du kan tænde og slukke for trådløst net.

Du skal sikkert have en adgangskode af lejrchefen.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 15-06-14 08:32

Hej Eyvind,jeg har windows vista når computeren er tændt er der lys i en lampe, ved siden af den er der en knap man kan tænde,så der kommer lys i ,går ud fra at den er til trådløs net.
V.H Sigfrid

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-06-14 08:40

Er det en bærbar eller stationær PC?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 15-06-14 09:36

Det kunne godt tyde på noget trådløst som tændes og slukkes.
Nede til højre ved uret kan der vise sig noget som indikerer noget netværk.

Hvis du holder musen over symbolerne og evt. højreklikker vil der stå noget om
netværk og delingscenter..........................den bruges til at koble til campingnetværket.

Netværket består af et >> navn << og måske en >> kode <<
Men det fortæller de dig på pladsen.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 15-06-14 10:14

Tak for svaret Eyvind.
O.K Jeg tror jeg har forstået det,og tak for hjælpen allesammen.
V.H Sigfrid