/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Benzin kort ..
Fra : janik
Vist : 879 gange
100 point
Dato : 11-06-14 14:51

Jeg ved ikke lige helt hvor jeg skulle spørge henne ..
Vi skal på camping i polen og kører rundt ..
Ville spørge om hvad for et benzin kort der er bedst og tage med igennem
Tyskland og i Polen ..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-14 15:45

Hvis du har et Visa/Dankort er du rimelig godt dækket ind. Hvis du også har et af de der Mastercard man får stoppet ned i halsen alle steder, er du helt sikker på at kunne købe benzin alle steder.

Hvis du tænker på de der Shell-kort, Q8-Kort, OK-Kort eller hvad de nu hedder, som benzin selskaberne forsøger at lokke dig til at tage imod, for at få dig til at købe dyrere benzin, så glem det.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-06-14 15:55
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-06-14 15:59
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-14 16:33

Det der statoil europe kort, er det ikke kun til firmaer?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-06-14 18:48

Visakort er helt fint i Polen
Visakort er mere begrænset i Tyskland ('EC-kort' er det mest udbredte), men kan dog som regel bruges på større tankstationer, så hvis det kun er benzin i Tyskland, så klarer du dig nok med et visakort. De fleste kontant-automater kan også håndtere visa, men f.eks købmænd/supermarkeder i Tyskland ofte ikke kan klare det.

Hvis du er af den type der tror at 'benzin køber man da på benzin-kort', så husk at der skal være dækning på visakortet før du bruger det.

Accepteret svar
Fra : blunderbuss

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-14 00:43

Når jeg er på ferie i udlandet, bruger jeg altid Marsterkart der er nemlig tilknyttet hjemrejseforsikring på så man ikke behøver at tegne forsikring hos erupæriske rejseforsikring, ps husk det blå sygesikrings kort.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 14-06-14 14:18

Tak for svaret blunderbuss.