/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
pålægge at sætte handicapbil om
Fra : LoneS
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 10-06-14 12:08

Hej alle

håber i kan hjælpe mig min datter har af sin socialrådgiver handicap voksen team blive pålagt at sætte hende bil om da den er 7 år gammel. men den har ikke kørt 80000 og hun er på bistandhjælp som hjemmeboende og hun har ikke køre kort kan kommunen oplægge hende det

hilsen Lone

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-14 12:47

Sorry, men jeg aner faktisk ikke hvad du mener med at "at sætte hendes handicapbil om" ?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 10-06-14 14:19

Hej
Mener du at din datter har bil og får bistand. Er det sådan skal hun gå af med sin bil
da hendes bistand ikke dækker bilen.
Så det er loven der er sådan, man kan ikke have en sportsvogn og få bistand samtidig, selv om man har set eksempler på det.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-06-14 14:32

Hun må da være på før tids pension, for at købe en bil til handicap kørsel, i det tilfælde er det "kun" vægtafgiften som bliver "fri"og bilen må hun have lige så længe hun selv kan velligeholde den

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-06-14 16:28

Mon ikke der menes at kommunen har pålagt hende at udskifte sin gamle handicapbil med en ny da den er over de 6 år hvor hun har ret til en ny.

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 10-06-14 18:08

Jeg kan heller ikke rigtigt finde ud af hvad spørger mener.... så svare ud fra forskellige gæt.

Krav om at skifte bil:
Kommunen kan ikke kræve at man udskifter sin handicapbil selvom den er over 6 år.. min bil er 9½ , har kørt 92.000 og har kun søgt om en ny nu da jeg også skal have ny kørestol og min ergoterapeut sagde at de (kommunen) foretræk at lås til en ny stol blev monteret i en ny bil frem for at de på et tidspunkt skulle flytte låsen.

Krav om at datteren ikke må have bil pga kontanthjælpen.
Hvis datteren har fået handicapbil så må det være fordi der er et behov.
Var den givet for at datteren kan køre til undervisning / arbejde, så ville de kunne kræve bilen tilbage hvis datteren ikke er i uddannelse eller arbejde mere.... hvis bilen altså er under 6 år.... da bilen er over 6 år burde lånet være betalt ud, og så tror jeg ikke de kan tage bilen fra hende hvis hun stadig har sit handicap.... bilen skal så bare skrives over som trivselsbil i stedet for erhvervsbil.