/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Stamtræ
Fra : o.v.n.
Vist : 1037 gange
300 point
Dato : 08-06-14 13:42

Hej jeg arbejder ikke så meget med slægtsforskning, min farbror har derimod samlet næsten alt om familien flere hundrede år tilbage, vi var til familiefest i går og en af deltagerne fik opdateret stamtræet med de seneste nye små, jeg har fået alle navne med hjem, håndskrevne på flere A4 ark.
Vi snakkede om at det kunne se godt ud med et træ hvor navnene er sat på grene som starter tykke og bliver tyndere når børn og partnere + børn kommer til.
Jeg har set sådanne træer, spørgsmålet er om der findes en skabelon som jeg kan skrive navnene på min familie på og printe eller bestille i stor størrelse? Det gør der sikkert men hvor? Skal man være bruger et eller andet sted og/eller betale får en sådan skabelon?

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 08-06-14 13:46

Hej.

Prøv .WWW.Harrisknudsen.dk

Hilsen Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-14 14:57

Køb hellere et slægtsprogram,

her kan jeg anbefale den danske version af FTM: Family Tree Maker.
som serviceres af Bille, også kendt her i kandu.

Når du skriver et navn ber programmet om navnene på forældrene,
og du får efter hånden automatisk et slægts træ, som du kan udskrive på mange måder...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-14 17:09

Jeg tror nu, at o.v.n. søger et træ som dette

http://www.abcr.dk/widding/billeder/slaegtstrae_2009.jpg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-14 20:41

Nemlig Ans ved du om det er et som den familie selv har lavet og eventuelt hvilken program som er brugt?
Alle personer med navne og årstal på min fars familie er på plads, men jeg vil gerne sætte navnene på et træ, noget i retning af træet i Ans' link, jeg har set noget lignende i virkeligheden men kan ikke huske hvor eller hvem som havde et sådant træ hængende på væggen
Så det jeg savner er et træ som jeg kan sætte navne på og senere printes eller måske bestille print på A3 eller større, måske er muligheden i et eller andet program som jeg ikke kender?
Senere når jeg får bedre tid kan jeg starte med at udforske min mors familie og da kan jeg få brug for et slægtsprogram og masser af hjælp i diverse fora

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-14 20:47

Det pågældende træ er håndtegnet.

Det kan du se på bla. symbolerne og tallene, og for den sags skyld også bogstaverne.

De er ikke ens fra gang til gang, som de ville have været, hvis det var fra et PC program.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-14 21:23
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-14 22:00

Dem skal man jo også selv udfylde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-06-14 22:20

Måske dette du'r, er der ikke nok "huller" kan du selv lave flere inden det udskrives...
Det er 2425x1650px
http://peecee.dk/uploads/062014/slaegts-trae.jpg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-14 22:28

Det skal man jo også selv udfylde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-06-14 22:46

Citat
Det skal man jo også selv udfylde

Ja hvem havde du ellers tænkt dig skulle gøre det

Hvis du skal have et der er lavet så koster det sikkert kassen!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-14 00:14

http://www.breezetree.com/flowcharting-software/
http://www.genopro.com/free/

Har du overvejet at bruge Words/ Exell/ Powerpoint, sæt et pænt billede ind som baggrund og ellers sæt diverse bokse ind.
Ellers vil jeg mene at du bare betaler for et program der kan lave det lidt mere fint osv (muigvis dele med andre??), som gratis programmer kan gøre lige så nemt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-14 00:16

NB; har du prøvet at søge på Windows Templates? de er gratis at hente og bruge.
Se nederst på siden:
http://office.microsoft.com/en-us/templates/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-14 00:29

Citat
Det skal man jo også selv udfylde
det er også meningen, jeg har alle navne og årstal håndskrevne på papir men vil gerne have dem sat på et træ som kan udskrives og som kan se godt ud indrammet på væggen.
Spørgsmålet er i Slægtsforskning men forskningen har min farbror udført for 20 år siden, jeg vil så opdatere med nye børn og deres partnere og sætte det op i et træ.
Klaudi og Katekismus, jeg studerer lige jeres link lidt mere inden jeg accepterer en af jer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-14 00:33

Mig-selv altså ikke jeg men profilen mig-selv er også på sporet, men lige nu tror jeg nu mest på en af de 2 førnævnte forslag

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 09-06-14 09:51

Et mer' + det fra før, bare lidt bedre!

http://peecee.dk/upload/view/438678
http://peecee.dk/upload/view/438677

Kommentar
Fra : LMu

Dato : 09-06-14 20:52

Inden du køber et program skal du lige holde fast i begreberne, så du er sikker på, hvad programmet lover og kan:
- en anetavle starter med en proband fx dig selv eller et af dine børn, og arbejder sig derefter bagud i tiden i en træstruktur
- et stamtavle medtager kun efterkommere i mandsled. Døtrene medtages men ikke deres børn.
- det du eftersøger er en efterslægtstavle

Men pas på, hvad du begiver dig ud på.
Jeg forsøgt for år tilbage at lave en efterslægtstavle efter min morforældre der døde midt i 1950'erne. Sidst i 1980'erne var tavlen blevet så omfangsrig, at det blev umuligt at holde den ajour, for ikke at tale om trykke- og udsendelsesomkostninger.
Jeg opgav projektet og beskæftiger mig nu kun med annetavler.

En løsning for dig kunne eventuelt være, at opgive tanken om det flotte træ og i stedet finde et et program, der kan generere websider, hvor I eventuelt kunne være flere om opdateringerne,
mvh
Leif

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-14 22:29

Citat
- et stamtavle medtager kun efterkommere i mandsled. Døtrene medtages men ikke deres børn.

Hvad er det for noget sludder.

Hvor har du læst det henne?

Kommentar
Fra : LMu

Dato : 09-06-14 23:09

"Find din slægt og gør den levende" udgivet af Syddansk Universitetsforlag.
mvh
Leif

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-14 23:26

Det er moget værre sludder!

Side?

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 10-06-14 00:20

Hej.

hvis du vil have et rigtig træ som du selv kan udfylde og printe ud i a-3 fomat
i farver så er det stadig væk www.harrisknudsen.dk.
vh. finn

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-14 01:08

Tak for svaret Klaudi. Den sidste i linket her tror jeg kan opfylde behovet lige nu, det er jo kun for sjov at jeg vil samle alle navnene på et billede af et træ.
Senere når der bliver bedre tid går jeg sikkert i gang mere seriøs, til den tid håber jeg på jeres hjælp med programmer, link og så videre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-14 16:45

velbekomme