/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hashtag #
Fra : jensviggo
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 04-06-14 06:55

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor der næsten nu i alle kommentarer absolut skal bruges # hvad er den dybere mening med det.
For 1 år siden så man det aldrig, hvis det betyder nr. hvorfor skriver man det så ikke.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-06-14 08:00
Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-06-14 08:02

Da du måske ikke har fundet ud af der er noget der hedder GOOGLE, kan jeg fortælle dig at du kan finde alt hvad du har lyst til at vide om Hashtag # hvis du f.eks. skriver

https://www.google.dk/search?q=Hashtag&oq=Hashtag&aqs=chrome..69i57j0l5.1578j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-14 10:11

1.) Tegnet bruges på Tweeter ...og ikke ret mange andre steder i daglig skrift.

Et Tweet indeholde altid tegnet og det benyttes som 'tag' for et emne, således at emner som indeholder et ord med et foranskrevet # sammenknyttes med relaterede indlæg der benytter samme 'tag'.

2.) Teknisk bruges tegnet ofte til at angive numeriske værdier. Eks.:

Ifbm. skærmfarvekoder (RGB). Som RGB værdien for farven sort: 0,0,0, = hexa-decimakt: #000000

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-14 10:13

Ps. På dansk hedder tegnet # :

ad. 1) HAVELÅGE
ad. 2) NUMMERTEGN

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-14 20:28

Ja og før i tiden skrev man bare.

1. bla.bla.
2. mere bla bla

Og det kan også bruges til artikel henvisninger. (Link)

Men det ser da smart og moderne ud, måske virker det mere innovativ (udviklende)

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-06-14 14:46

O herre gud, ja fint skal det åbenbart være, ja ja det må vi så leve med, tak for svaret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-14 17:04

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-14 21:47

Eivind -> Innovativ betyder : Opfindsom ...ikke; udviklende

Udviklende hedder med et 'fint' ord: Evolutionær

</SPROGSPASSER>