/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Korrekte audio-stik ml. iPod og speaker?
Fra : cristian2
Vist : 293 gange
50 point
Dato : 03-06-14 19:01

Jeg har en subwoofer med to små højttalere, som jeg har tænkt mig at koble min pc og min iPod til.
Desuden har jeg en ny grammofon, som jeg også gerne vil tilslutte samme.
Mit ønske er dermed, at jeg kan lytte til vinylplader igennem mit minihøjttaleranlæg (subwoofer/højttalere) og at jeg kan lytte til musik fra hhv. min pc og min iPod gennem samme minihøjttaleranlæg.
Spørgsmålet er, hvilke kabler det vil være nødvendigt for mig at anskaffe, for at det kan lade sig gøre.
Det ville være helt perfekt, hvis bare jeg skulle skifte imellem 1-2 jackstik fra minihøjttaleranlægget til iPod/pc. Men jeg vil nødig skulle trække kabler ud på bagsiden af hverken minihøjttaleranlæg eller grammofon, hver gang jeg skal skifte mellem grammofon og iPod/pc.

Jeg har en forestilling om, at man via dobbeltstik kan have grammofonen tilsluttet minihøjttaleranlægget permament?

Grammofonen har strømtilslutning, men ingen forstærker. Derudover har den "USB OUT"-hunstik. (Det er et lille kvadratisk stik, hvor de to øverste hjørner er "knækkede", dvs. stikket er reelt sekskantet). Og så har den to "OUT"-hunstik (den ene med en lille rød krans og den anden en hvid krans).

Bag på subwooferen har minihøjttaleranlægget strømtilslutning. Den har desuden forstærker - og stikkene: "AUDIO INPUT" (hunstik med hhv. lille rød og hvid krans, hvor der står "R" ud for den røde og "L" ud for den hvide).
Derudover har den "AUDIO OUTPUT" (sammen som ovenfor: hunstik med hhv. lille rød og hvid krans, hvor der står "R" ud for den røde og "L" ud for den hvide).
Kablerne fra minianlæggets to små højttalere er tilsluttet "AUDIO OUTPUT" og beslaglægger dermed samme.

2 spørgsmål: Hvor kan jeg købe kablerne billigt?

Der skulle være stor prisforskel alt afhængig af, hvor man køber denne slags kabler? (Jeg kan ikke se, at de er til salg hos hverken Elgiganten eller er henvist på Pricerunner eller EDB-priser).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-14 19:36

Citat
2 spørgsmål: Hvor kan jeg købe kablerne billigt?

Kina (DX) eller ebay

Alt andet må vel stå i manualen

Citat
at jeg kan lytte til vinylplader

Skal der ikke en ?? forforstærker på, ikke alle pladespillere har det indbygget.