/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Møbel mærker, logo, fremstillet af
Fra : dogvillestar
Vist : 675 gange
500 point
Dato : 03-06-14 08:16

Er der nogen her der har kendskab til en side hvor man kan se de forskellige mærker, logoer eller andet, som møbelsnedkere og fabrikker mærkede deres møbler med?

Har f.eks et bord jeg gerne ville finde ud af hvem har lavet!

Under bordet er der en pålimet mærkat der ser således ud;

I en firkant tegnet af sort streg, står der med stort, NB og lige neden under NB står der 62!

Kluntet formuleret, men er der en der kender mærket, og ved hvem det refererer til?

Men link til en side der viser møbelsnedkeriernes/møbelfabrikkernes mærker ville være dejligt!

X-tra 500 point til den der kommer med en sådan side

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 03-06-14 08:37

Det Kongelige Bibliotek har indscannet, det blad der hvist kom engang om ugen med varemærker, logoer og firmanavne, så kun den registerede ejer måtte bruge det... Men om man kan søge på tværs, hved jeg ikke, det er mange årgange at gå igennem... Jeg har gjort det for guld-og sølvsmede Keramisk industri for mange år siden... Det var delt op i Politikredse og jeg mener der var register på årsbasis... Det er spændende læsning...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-06-14 10:01
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-06-14 10:35
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 250 point
Dato : 03-06-14 11:06

Der var også denne spændende side

http://danskmoebeldesign.dk/mere-viden-om/mere-viden-om/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-14 19:43

Det kunne stamme fra en lokal snedker, der ´bare´ har sat sit mærkat på - den en reparation, og så skal du til at søge på næsten alt - har et par ældre stole jeg har arvet, og de fik et mærkat bare de blev limet, og jeg tvivler på at jeg kan finde ´firmaet´s´ logo, selvom jeg ved hvem der har lavet det.
Det kunne også stamme fra en auktion = alle sætter sine spor = selv på nettet - god jagt

Men er det selve fabrikanten af møblet, så burde det være ? rimeligt nemt at inde ud af.

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-06-14 07:50

Tak for svaret katekismus.