/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Haaning Nor Bekhoj Mors og Salling
Fra : svendgiversen
Vist : 757 gange
205 point
Dato : 02-06-14 14:50

Lidt tyndt i denne sommervarme, men min svigerinde bor tæt på en nabo,
der påstår at hans Nør familie er indgift i min kones Bekhøj familie fra Mors?

Mest præcise bud på en fælles ane:
Kirsten Haaning er født 30/4 1903 i Flade

En slægtning Ellen Marie Haaning født 7/11 1914 i Salling, men hvor?
Hun skulle være født Bekhøj??

En måske bror er Harald Bekhøj?

Det er det meste af hvad naboen ved, men er det nok til at vi kan forbinde??

Under min søgning af de meget religiøse Bekhøjer på Mors, fandt jeg et udsagn:

Hun gik ud på isen, uderforstået hun druknede...
Men hun havde fundet en ny mand i Salling, mon det er den nye forbindelse???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-14 15:34

Dette kunne være Kirsten Haanings familie,
men moderen er så lidt gammel i 1903 og der er allerede en Kirsten?

Thisted, Morsø Nørre, Flade, Flade, Gaard, 82, FT-1890, D6414

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Kr. Haaning 37 Gift Husfader Gaardejer Flade
Kirsten Marie Jensen 30 Gift Husmoder Flade
Ane Kr. Haaning 12 Ugift Barn Flade
Jens Kr. Haaning 11 Ugift Barn Flade
Kristen Kr. Haaning 10 Ugift Barn Flade
Martin Kr. Haaning 7 Ugift Barn Flade
Kirsten Kr. Haaning 6 Ugift Barn Flade
Peter Viggo Haaning 4 Ugift Barn Flade
Lars Chr. Haaning 1 Ugift Barn Flade
Kirsten Pedersen 75 Enke Bedstemoder Flade
Ane Mikkelsen Steffensen 17 Ugift Tjenestepige Flade

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-14 15:49

Det var så ikke den rigtige familie, her er forældrene:
Kristen Haaning Kristensen og Helene Viladsen 25 år i 1903

Og her er faderens familie:

Thisted, Morsø Nørre, Flade, Flade, En Gaard, 68, FT-1870,
Christen Christensen Rolighed 45 Gift Huusfader Jordbruger, Gaardeier Sønder Draaby Thisted Amt
Kirsten Christensen 33 Gift Huusmoder Hans kone Flade Thisted Amt
Lars Christensen 10 Ugift Deres Barn Flade Thisted Amt
Morten Christensen 7 Ugift Deres Barn Flade Thisted Amt
Else Kirstine Christensen 7 Ugift Deres Barn Flade Thisted Amt
Otto Christensen 5 Ugift Deres Barn Flade Thisted Amt
Christen Haaning Christensen 4 Ugift Deres Barn Skarum (Alsted), Thisted Amt
Ane Christensdatter 2 Ugift Deres Barn Skarum (Alsted), Thisted Amt
Sine Christensdatter 1 Ugift Deres Barn Flade Thisted Amt
Jens Haaning Christensen 1 Ugift Deres Barn Flade Thisted Amt

Men foreløbig ingen Bekhøj eller Nør???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-14 19:30

I erindringen fra min svigerindes Nør nabo blev nævnt : Harald Bekhøj/Bækhøj,
ham er vi stødt på tidligere, ikke i min kones Bekhøj gren, men måske en anden ældre?

Flere Bekhøj koner giftede sig igen, og nogen, de fleste fra Lødderup på Sydmors kunne også stave?

Måske er det ham her født 1908, der i familie med Ellen Marie Haaning født 7/11 1914 i Salling??

http://www.danskkgindex.dk/krejbjerg/krejbjerg_visbilled.php?img=/krejbjerg/pics/P1000348.JPG

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-06-14 17:14

Thisted   Morsø Sønder   Elsø   Elsø   1892   1948
fødte opslag 58 Ellen Marie bekhøj sørensen
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-06-14 17:18

Thisted Morsø Sønder Elsø Elsø 1892 1948
harald bekhøj sørensen opslag 16
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-06-14 21:16

Tak senta
"
Thisted Morsø Sønder Elsø Elsø 1892 1948
fødte opslag 58 Ellen Marie bekhøj sørensen

far Anders Bækhøj Sørensen og mor Else Marie Jensen

Thisted Morsø Sønder Elsø Elsø 1892 1948
harald bÆekhøj sørensen opslag 16

Altså født 8 maj 1911 af samme forældre
"
Vi havde denne Harald og også hans tvillingbror Henry, men ikke lillesøster Ellen Marie,
fra den ældre Bækhøj gren, her Bækhøj med æ,

Det var så den forkerte Harald Bekhøj, 3 år ældre, jeg nævnte fra den yngre gren.

Nu skal vi bare have forbundet Ellen Marie med Haaning og Nør...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-06-14 21:27

Thisted   Morsø Sønder   Elsø   Elsø   1892   1948
viet opslag 149 til Haaning
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-06-14 21:31

Thisted   Morsø Nørre   Flade   Flade    1892   1913
fødte opslag 14 andreas haaning kristensen slettet 2 februar 1949
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 205 point
Dato : 03-06-14 21:44

Thisted   Morsø Nørre   Flade   Flade    1914   1933
opslag116 jens nør kristensen viet til Kirsten Haaning kristensen
senta

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-14 13:59

Tak for svaret senta.