/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Giftblokke
Fra : ppk
Vist : 3564 gange
300 point
Dato : 01-06-14 19:11

Har efterlyst de der gule giftblokke, som vi kunne købe i "gamle dage".

Kan du mon huske dem? Man hang dem op, og så var der ik et levende insekt i miles omkreds.

Mon du kender et eller andet listigt sted, hvor man kan købe dem? De er forbudt nu, mener jeg.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-06-14 19:14

Ved også de for nogle år siden kunne købes på Shell, hvor de var i en slags plastic hylster hvor man ikke kunne få det på fingrene.

PPK

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-06-14 20:43

Citat
Mon du kender et eller andet listigt sted, hvor man kan købe dem? De er forbudt nu, mener jeg.

Hvis de er forbudt nu, kunne det jo være de er farlige for mennesker, og ikke kun for insekter?

Da jeg var knægt kunne man købe DDT, kviksølv, bladan mv., tidligere var der blyhvidt i hvid maling, arsenik i tapeter osv.

Jeg ville købe et tilladt middel i stedet for de gule ulovlige blokke, eller endnu bedre, men knap så "appetitlige" de gode gamle fluespiraler/klisterfælder med lim!

http://skadedyrshop.dk/fluer-850/fluestrips-klisterfaelde-884/fluefanger-4-stk-2869.html

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-06-14 21:49

Må jeg have lov at spørge hvad det er for noget "kryb" du vil af med?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-06-14 22:54

De der fluetape kender jeg godt, men det er for at fjene kattelopper og edderkoper og bl.a. myre og andet krimskrams i huset.

Jeg havde tænkt mig at den skulle sættes op imens vi var bortrejst.

For en del år siden, havde vi en hængende i stueloftet selv imens vi opholdt os her. Og så vidt jeg ved er ingen af os blevet syge af det, den hang oppe et års tid indtil svogeren fik øje på den og bad mig tage den ned imens han var til stede.

Pudsigt nok havde han flere gange været her uden at bemærke den

PPK

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-06-14 22:57

Citat
Mon du kender et eller andet listigt sted, hvor man kan købe dem? De er forbudt nu, mener jeg.

Er du hjernedød eller hvad?

MON IKKE DER ER EN GRUND TIL DE IKKE SÆLGES MERE?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-06-14 05:51

Citat
svogeren fik øje på den og bad mig tage den ned imens han var til stede.

Din svoger lyder som et fornuftigt menneske

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 02-06-14 07:00

de kan sagtens købes på nettet men ikke inden for eu, så de skal gemmen tolden.

prisen er lidt over 100kr stykket.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-06-14 07:17

Jeg rendte på et tidspunkt ind i en, der havde købt et lignende produkt i Polen, men da jeg tog den ud af pakningen og kunne lugte den, så turde jeg simpelthen ikke have den stående i mit hjem.

Derimod er jeg begyndt, at købe loppespray med methopren fra Tyskland.

For år tilbage kunne man købe et tilsvarende produkt i Dk, methopren slår ikke de levende lopper ihjel, men det gør, så loppeæggene ikke udklækkes, d.v.s. man får ikke en kæmpe loppe-epidemi fordi hunden/katten slæber en enkel loppe med hjem.

Methopren må ikke sælges i DK som insekticid, men det må gerne sælges som lægemiddel, det findes i min. et af de anerkendte pour-on-midler.

Når man bruger spray med methopren virker det i op til6 mdr.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-06-14 08:43
Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-06-14 08:45
Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-06-14 08:48
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-06-14 09:57

Har fundet ud af de hedder Vapona-strips den jeg søger

PPK

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-06-14 10:10

Citat
Har fundet ud af de hedder Vapona-strips den jeg søger

Ja, og de blev kaldt "staldbrikker" fordi de var beregnet til brug i stalde.

Men de er forbudt i DK.

Nogle mennesker får hovedpine af dem, det er noget frygtelig giftigt stads.

For mange år siden sad jeg på et værtshus sammen med en kæreste, på et tidspunkt begyndte han at kigge op mod loftet, som om han ledte efter noget, pludselig fik han øje på det han ledte efter og sagde "dér er den".
Oppe mellem noget loft-sænkning hang en vapona-strip/staldbrik, han fik hovedpine af det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-06-14 10:35

Et par links

http://www.ditchlingcorp.com/index_0000a6.htm

http://www.epa.gov/ttn/atw/hlthef/dichlorv.html

Skidtet kan være kræftfremkaldende, skader DNA, og må ikke bruges i boliger, mens der bor mennesker!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-14 14:21

Citat
Jeg ville købe et tilladt middel i stedet for de gule ulovlige blokke, eller endnu bedre, men knap så "appetitlige" de gode gamle fluespiraler/klisterfælder med lim!

Ja, de er ulækre når de er helt sorte af lig, de var meget brugt før køleskabene kom til.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 02-06-14 14:21

jeg bestiller i Singapore, men vær klar over at der er stor chance for at de snupper dem i tolden.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-06-14 17:35

LuffeA

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-14 11:17

Citat
men det er for at fjene kattelopper og edderkoper og bl.a. myre og andet krimskrams i huset.

I ´gamle dage´ brugte jeg noget der hed Kwit - mener jeg, men den er heller ikke til at få fat i.
Denne skulle være lige så effektiv, og kan sprayes ud så det ligger som et forebyggende lag.
http://www.petworld.dk/oevrige-loppe---flaatmidler/trinol-810

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-06-14 17:20

Efter at jeg er begyndt at bruge denne spray med methopren er der langt imellem jeg møder en edderkop.
http://www.gruenteam-versand.de/Permanent-Floh-UngezieferFrei