/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Browser
Fra : laikatøs
Vist : 1222 gange
100 point
Dato : 01-06-14 17:47

hvilken browser er den hurtigste og sikreste ? (fik sendt ? under forkert kategori i første omgang)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-14 18:12

#1 Google Chrome er helt fin
#2 Firefox
#3 IE

og hvordan går det her, dejligt med respons!
http://www.kandu.dk/Spg171138.aspx#1958567

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 01-06-14 18:21

Hej Klaudi Jeg har altså meldt tilbage under dit navn, og givet dig point for hjælp - er nået gået galt ?
Endte med at gendanne fra et tidligere tidspunkt hvor det virkede.
Hvad forskel er der på Google og Google Chrome ? Bruger Google nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-14 18:34

Citat
- er nået gået galt ?

Ja, det er der, spørgsmål er stadig ikke lukket!

Chrome er Google's browser, hentes her
http://www.google.dk/intl/da/chrome/browser/

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 01-06-14 19:10

Bliver et ? ikke automatisk lukket når man har accepteret et svar ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-14 19:19

Jow, du har så nok bare ikke accepteret det!

Der er gået kuk i et eller andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-14 21:24

Du skal både acceptere og så send.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-14 13:17

Citat
#1 Google Chrome er helt fin
#2 Firefox
#3 IE

Det er sjovt at rækkefølgen er sat sådan at Klaudi og jeg er overhoved ikke enig. Ønsker du den sikreste browser skal du vælge IE, Chrome og Firefox er gode browsere, men sikkerheden i dem er ikke i top. De er alt for åbne, deres standard indstillinger tillader alt for meget. Efter min mening så burde listen se således ud IE, Chrome og Firefox.
Grund til at mange vælger at bruge Chrome eller Firefox er at de har mange add-ons og ekstra lir som folk "sviner" deres browser til med, men det gør dem ikke sikre. Hvis vi KUN snakker sikkerhed så mener jeg det skal være som jeg allerede har nævnt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-14 20:12

Citat
Det er sjovt at rækkefølgen er sat sådan at Klaudi og jeg er overhoved ikke enig.

Det er da ik' sjovt, IE fucker up det meste af tiden og jeg har snart vænnet mig til Chrome,
FF bruger jeg af og til, det samme med IE, hvis det er en side der kun kan li' IE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-14 20:43

Os som ka' li' sang og musik...............................................bruger også Opera.

Ps. IE kan ikke uden videre, flytte download til eks. skrivebordet................ det kan Chrome
Citat
Fra Chrome indstillinger
Spørg, hvor hver enkelt fil skal gemmes, inden download begynder

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-14 20:54

Citat
Ps. IE kan ikke uden videre, flytte download til eks. skrivebordet................ det kan Chrome

Hvad har det med sikkerhed og gøre? Og jeg vil nu mene du tager fejl, hvis du klikker på gem som så kan du da vælge at gemme på skrivebordet eller hvilket som helst andet sted.
http://peecee.dk/upload/view/438501
http://peecee.dk/upload/view/438502

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-14 21:05

Det er da vist ikke altid, at man får muligheden gem som.
Og jeg vil have det som standard.
Når der køres IE skal der altid ledes efter de hentede filer, og det er ikke nemt for os gamle.

Hvem siger, at IE er den sikreste browser - altså udover Microsoft forhandlerne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-14 21:11

En browsers 'værdi' afhænger bla. af, i hvor høj grad den understøtter de gængse internet/web standarder:

0.) XML DOM http://www.w3schools.com/Dom/default.asp
1.) (X-)HTML http://www.w3schools.com/html/default.asp
2.) CSS http://www.w3schools.com/css/default.asp
3.) Javascript http://www.w3schools.com/js/default.asp

En delvis oversigt her:

http://www.w3schools.com/browsers/default.asp

..og et fingerpej om hvike browsere understøtter hva ..?

http://fmbip.com/litmus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-14 21:17

Tja Molo - IE ligger vist ikke forrest i kampen om at være den bedste.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-14 21:19

laikatøs -> Nærlæs testene i linket hos fmbip.com ovenfor ...og gør som jeg:

Skift til den norsk udviklede Opera browser:

http://www.opera.com/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-14 21:23

Opera er da den værste skod browser jeg har prøvet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-14 22:02

Tja - nogen kan lide datteren, andre foretrækker moderen, men en lækker farmor er nu ikke at foragte......................Opera er nu ikke så tosset endda.

Man kan jo også bygge sin egen browser, ved hjælp af Visual Basic.
Jeg har bare glemt hvordan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-14 07:59

Klaudi -> Det må så være længe siden?

Seneste version : Opera/9.80 (Windows NT 5.1) Presto/2.12.388 Version/12.17

..er lynhurtig og betydeligt nemmere at sætte op med personlige indstillinger end alle andre browsere jeg har testet. Det eneste jeg havde lidt problemer med i min personlige opsætning var selv at bestemme, hvor på drevet browsercachen skulle placeres. ..og jeg har stadig ikke fundet ud af hvorledes man undgår at alle filer i cachen får filendelsen; *.tmp. For langt de fleste mennesker er såden en detalje totalt ligegyldig og sagen uvedkommende. Det har iøvrigt ingen som helst betydning for daglig brug og funktionalitet.

Som altid kræver et nyt program lidt tilvending, men efter få dage havde jeg allerede 'glemt' at det ikke var IE jeg brugte, selvom denne har været min primære browser siden 90'erne !!!

Jeg foretrækker en opsætning uden al for megen bling, bling og udenomsnak:

http://peecee.dk/upload/view/438520

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-14 08:12

Eivind ->
Citat
Når der køres IE skal der altid ledes efter de hentede filer, og det er ikke nemt for os gamle

Du får lige et lille trick fra en som også er ved at blive gammel (..og som måske forklarer min ivrighed efter at få styr på browsercachen: Midlertidige Internet Filer og Cookies).

I IE menuen Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; Generelt -> afsnittet; Browserdata -> knappen [Indstillinger] -> knappen [Flyt mappe...] ...får du muligheden for at vælge en placering. Vælg nu f.eks. biblioteket C:\Temp

Nu har du adgang til ALT din browser har hentet ..i SAMME bibliotek (...altså uden de mange 23H86c7xa, AA5t66D12, osv. underbiblioteker). Dvs. du kan nu søge efter dine downloadede (..alt: F.eks. filmklip du har set, men ikke downloadet på anden måde, billeder, XML, (X-)HTML, javascript, webfonte osv.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-14 14:23

Ps. Man skal så også liiiiige have valgt i Stifinder, under menuen; Funktioner -> Mappeindstillinger -> fanen; Vis -> prik ved ..at tillade visning af skjulte mapper og filler , samt systemfiler.

Når man er i biblioteket; C:\Temp kan man vælge, at sortere efter f.eks. filstørrelse, filtype, dato osv. alt efter indstillingerne for stifindermenuen; 'Vis' -> Vælg detaljer...
...men alt det ve' du jo godt Eivind ...gamle mand
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-06-14 16:44

Næe det er mindre end en måned siden at jeg skulle prøve Opera, fik netop at vide at det var en super hurtig browser, men jeg syn's altså det er noget lort!

Chrome er bedst, og FF har de snart fået lavet så meget om at den os ligner Chrome, den kører dog fint!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-14 17:49

Citat
Når der køres IE skal der altid ledes efter de hentede filer, og det er ikke nemt for os gamle.

Hvis man "bare" vælger Gem, så ryger filerne ALTID ned i den mappe som hedder Overførsler, mappen findes let i stifinder oppe til venstre under Favoritter.
http://peecee.dk/upload/view/438539

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-14 19:22

Citat
Hvis man "bare" vælger Gem, så ryger filerne ALTID ned i den mappe som hedder Overførsler, mappen findes let i stifinder oppe til venstre under Favoritter.
http://peecee.dk/upload/view/438539

Jeg har IE8 og vælger bare GEM SOM (???) - og så ryger alt ned på skrivebordet, så ved jeg at jeg har hentet noget fra nettet = der skal gennem ses før eller siden.
Ellers plejer jeg at bruge IDM, som enten henter det straks eller venter til jeg klikker HENT, som har masser gode funktioner, eneste problem med det program er at man skal fra-sortere filtyper man ikke vil hente = der findes masser af skidt og kanel på hjemmesider og programmet henter det hele som standard.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-14 20:01

Hvor er i altså dygtige til at styre de nedhentninger.............................men det er dem jeg kender og hjælper altså ikke. Hvis jeg var lige så smartsnakkende over for de ældre jeg hjælper, ville de nok rende skrigende væk.
I øvrigt søger jeg ikke hjælp, men fortæller bare hvorfor jeg bl.a. ikke bruger IE ret meget.

Laikatøs - du må undskylde at snakken har fyldt så meget i dit spørgsmål.
Jeg hopper fra her - så må webnoob finde en anden til, at overbevise om Microsofs lyksaligheder.

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 03-06-14 20:16

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-14 20:22

Tak - men det var faktisk molokyle som browserværdierne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-14 20:23

Tak - men det var faktisk molokyle som browserværdierne

Skal være >>>>> Tak - men det var faktisk molokyle som viste browserværdierne