/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
genveks i hus fra 1960
Fra : jarl246
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 31-05-14 20:10

Jeg har et hus på 115 m2 som jeg lejer ud. Det er fra midten af 60'erne og ikke helt up
to date mht. isolering. Huset er lidt fugtigt og jeg overvejer at få genveks monteret. (det er godt
for huset og for lejere der ikke kan finde ud af at lufte ud)

Men duer genveks til et ældre hus ? (antager at firmaerne blot siger ja for at få en ordre i bogen) Loft er godt isoleret, og der er hulmursisolering - men vinduer er af ældre dato og der er uopvarmet kælder under som er lidt fugtig om vinter.

Er der erfaring med kvalitet og holdbarhed fra Nilan og genveks ? også strømforbrug og vedligehold

Jeg vil på sigt have skiftet vinduer, men når det allerede er lidt fugtigt nu, bliver det nok ikke bedre med nye tætte vinduer ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-06-14 13:48

Til så lille et hus bruger du Nilans fine lille CT 150. Den er ikke for dyr og passer fint til sådan et hus. Godt nok er med plastveksler, men det er et af de bedste små anlæg der kan fås i tiden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-14 20:08

Anede mig det var spild af tid at svare.

Kommentar
Fra : jarl246

Dato : 15-06-14 18:31

Hej 3773 .. Jeg har da forlængst læst din kommentar- og tak for den. Jeg synes bare ikke jeg får svar på mine spørgsmål fra dig..

Altså.. er der nogen ide i at sætte genveks i et ældre ikke topisoleret hus og..

bliver et ældre lidt fugtigt hus endnu mere fugtigt, hvis jeg erstatter mine gamle termoruder med nye højisolerende vinduer..

På forhånd tak.