/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Reparere windows 8
Fra : herbie70
Vist : 633 gange
20 point
Dato : 31-05-14 18:15

Hej
Jeg vil reparere windos 8, jeg har en windows 8 dvd, er der nogen der ved hvordan det gøres, uden at geninstallere windows.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-05-14 19:46

Du booter på dvd'en på et tidspunkt skal du klikke på "Install", i stedet for klikker du på "Repair" nede i venstre hjørne.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 31-05-14 20:28

Hej
Den skriver til mig at drevet hvor windows skal ligge er låst, og at jeg skal låse den op og forsøge igen. Hvor låser jeg drevet op??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-05-14 20:37

Den dvd du bruger, kom den sammen med computeren?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-14 21:10

Prøv at køre i fejlsikret tilstand, nogen gange kan det løse problemet.

Gå i kør, skriv mscofig, så kommer der nogle faneblade frem, trykker på det som hedder boot sætter du en vinge i "Sikker start", genstarter Windows, og den går i fejlsikret tilstand. Når den er færdig, så går du i "kør", skriver du "msconfig", fjerner "vingen" i sikker start. Har det ikke hjulpet, så prøv at gendanne Windows.
Højreklik et sted på skrivebordet, under Personlige indstillinger, du kommer frem til, at kunne trykke Kontrol Panel, der trykker du System og sikkerhed, trykker på System, trykker på Avancerede Systemindstillinger, og trykker på Systembeskyttelse, hvor du nu kan se dine drev, markere det drev, hvor du vil gendanne Windows fra, Drev C og trykker du på systemgendannelse, og går så langt tilbage, hvor du regner med at computeren virkede. Tykker på den, og den begynder at gendanne computeren virkede...

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 31-05-14 22:52

Citat
Den dvd du bruger, kom den sammen med computeren?

Nej den er købt senere i Føtex

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-14 01:05
Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 01-06-14 11:25

Citat
Således låses et drev op:

Det lykke ikke, jeg får fejlen " uspecifiseret fel

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 01-06-14 12:59

Windows 8 er bygget til at reparere sig selv, du skal ikke bruge en DVD som man skulle i tidligere udgaver af Windows, under PC indstillinger kan du vælge Opdatering og genoprettelse og igen vælge Genoprettelse, der får du forskellige muligheder for at optimere din Windows 8
Optimer uden at påvirke filerne
Fjern alt og geninstaller Windows - der går du tilbage til fabriksindstillinger
Avanceret start - der kan du vælge at gendanne fra en systemafbildning eller starte fra usb eller dvd drev.
Den første: Optimer din pc gør hverken gavn eller skade
Den anden: Fjern alt og geninstaller Windows er effektiv men den fjerner også alt du har gemt på C drevet.
Den tredie: Avanceret start har jeg ikke haft brug for endnu, men jeg har gemt en systemafbildning fra dengang computeren kørte optimalt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-14 22:23

Er du så sikker på at det er Windows som låser drevet ...og ikke noget 'snavs' ?
Evt. en Trojaner/Hijack ?

Kør lige en scanning med f.eks. SAS (SuperAntiSpyware):

http://www.superantispyware.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-14 22:32

..ellers er her en komplet og udførlig vejledning på engelsk, hvis der er problemer med at låse et drev op og reparere Windows 8.X:

http://www.winhelp.us/repair-your-computer-in-windows-8.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-14 21:34
Godkendelse af svar
Fra : herbie70

Dato : 03-06-14 08:56

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har brugt o.v.n's forslag, og alt kører fint nu.