/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan man fjerner alt fra en pc
Fra : alan57
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 30-05-14 14:36

Hej jeg vil gerne have hjælp til at kunne fjerne alt fra min pc også windows for så at lære at install det igen så min pc kan køre som en ny.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men jeg vil gerne lære det og desuden også lære hvordan jeg kan se film på min fladskærm som jeg normalt ser tv på fordi jeg er ved at være meget træt af alle de antenneforeninger der efterhånden er dukket op for de koster det hvide ud af øjnene og det vil jeg ikke give.
Alan57

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-14 15:15

vis du vil være helt sikker på at der ikke er noget på harddisken så kan du bruge et Tool som dette til at formatere harddisken med. Det er en low-level-format som skriver nuller (0) på hele harddisken.
http://hddguru.com/
Hvis det "bare" er for at geninstallere Windows på en "tom" harddisk så kan du følge en guide på denne her side.
http://www.windowsreinstall.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-14 15:38

Det kommer lidt an på hvor godt harddisken skal slettes, den bedste metode er en stor hammer og en flad stykke metal som engang var en harddisk
Næstbedste metode er at overskrive harddisken, der findes forskellige programmer som kan det.
Er det bare for at starte på en frisk og installere et nyt styresystem, så kan en formatering gøre det, du kan ikke uden recovery programmer få adgang til filer på en harddisk som er slette og formateret,
Gparted en udmærket løsning til at slette og formatere en harddisk:
http://www.gparted.org/livecd.php
Alle installations medier (tror jeg) indeholder formaterings værktøjer så du behøver måske slet ikke lede efter et andet program til at formatere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-05-14 16:11

Du sætter den Windows du vil installere i dit drev og klikker START/ install og det kører af sig selv.
Hvis du vil slette alt på pc bliver du bedt om det hen af vejen = Formater/ slet.

Starter du fra dvd drev - skal din Bios være sat til at DVD drevet starter først
Men næsten alle Windows kan startes fra en kørende PC.

Der er ingen grund til at bruge andre programmer til DET, med mindre du vil sælge den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-05-14 16:16
Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-05-14 16:29

Men husk lige at du skal have drivere til din computer og dens udstyr.
Hvis du ikke ved ,hvad det drejer sig om, vil jeg stærkt advare dig mod at gå i gang med den operation.
Uden drivere til DMA, bliver alle filoperationer dræbende langsomme.
Uden driver til LAN får du ikke internetforbindelse. Uden drivere til lydkort ,bliver den dejlig lydløs, og uden driver til dit skærmkort bliver det kun med standard vga opløsning. Så bliver det lettere at se bogstaverne.

Især til bærbare kan det være svært at skaffe driverne. De er i den originale fabriksinstallation. Slet dem ikke ,med mindre du er helt sikker på at have en cd med driverne.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 30-05-14 18:17

Tak for svaret webnoob.