/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Måle/teste overførselshastighed?
Fra : Brassovitski
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 29-05-14 12:05

Hej
Er der nogen der kender et program der kan lave en skrive/læse test på en HD og et SD memorycard der er monteret i kortlæseren i en PC?
Jeg har en ældre bærbar med en HD på kn 30 GB. Jeg har så et SD kort i til at lagre data på. Jeg har så overvejet at lægge sidefilen over på SD-kortet for at reducere skrivning/læsning til HD'n, men det er jo kun en god ide, hvis ikke læsning/skrivning til SD-kortet er meget langsom i forhold til HD'n.
Derfor vil jeg gerne kunne måle læse/skrive hastigheden på de 2 enheder for at sammenligne dem.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-05-14 12:22

CrystalDiskMark kunne være et eksempel.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskMark/index-e.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-14 13:13

Jeg bruger dette, det forøger også hastigheden på overførelser
http://codesector.com/teracopy

http://www.gratisimage.dk/image-D930_53871622.jpg

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 29-05-14 13:13

Programmet 'katakismus' nævner, mener jeg også er godt og ville supplere med HD-Tune, som måler på lidt andre måder - de giver sammen et godt overblik, synes jeg.

Jeg har selv leget lidt med at få det meste ud af ældre og ikke så hurtigt udstyr - det er sjovt, men min erfaring med at bruge flashhukommelse på en usb-forbindelse er ikke gode. Jeg tro at det er cpu'en en i kortet eller nøglen, der ikke er beregnet til den måde en harddisk skal arbejde på, når den skal køre et OS.

F.eks. er der mange kort eller nøgler, der går helt død overfor et stort antal små filer/skrivninger.

Men lad os høre, hvad du finder ud af...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-14 13:16

Et SD kort er meget langsommere (overførelsen) end en disk, så det får du ikke meget ud af.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-06-14 08:45

Har desværre ikk ehaft tid til atteste endnu.