/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Cookies
Fra : laikatøs
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 26-05-14 09:01

hvad er ulempen ved at svare OK til cookies ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 10:26

At de gemmer dine oplysninger til næste gang du besøger siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 10:28

Citat
OK til cookies ?

Skide træls at svare OK til, når man besøger sider nu omdage, mener det er et EU direktiv der forlanger det?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-14 11:53

Citat
Skide træls at svare OK til, når man besøger sider nu omdage, mener det er et EU direktiv der forlanger det?

EU har ikke en sk** forstand på det, for nogle år siden var der ligefrem tale om at cookies skulle forbydes, istedetfor laver man det nummer med advarsler som sætter uerfarne folk en skræk i livet.

Ligesom at Microsoft har fået bøder for at inkludere Internet Explorer i systemet, de skulle da kun have bøder hvis de havde forhindret andre browsere i at blive installeret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 12:12

Ja, de laver meget sjovt i den lille EU forening, gad vide om foreslagsstillerne tjener penge på deres lovforslag, ud over skatte kronerne.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-14 13:08

Det sjove er; at du slet ikke takker nej til cookies ved IKKE at accepterer og klikke [Ok.].
Du bliver nemlig blot gjort opmærksom på, at sitet benytter cookies og du bliver derfor bedt om at acceptere dette. Cookies fra aktuelle cookies bliver sendt og lagt på din computer alligevel !!!

Accepteres cookies ikke med klik på [Ok.], må sidens indehavere alligevel godt senere læse de tilsendt cookies når/hvis du besøger siden igen, men de må ikke bruge oplysningerne fra disse cookies til noget.

Hvis der er tale om 3. part cookies fra f.eks. reklamer på siden indlejret i iFrame's, er dette en meget ringe garanti, da der evt. kan være tale om tracking cookis som deles blandt flere sites hvor 3. part reklamerne optræder.

Den eneste måde at fravælge cookies sker ved at slå funktionen fra i din browser (...under Sikkerhed). Dette gælder alle gængse browsere: IE, Firefox, Opera og Safari mv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-14 13:16

Ps. ...og husk cookies kan faktisk også optræde i dine tilsendte emails, hvis dit email klientprogram (..eller din browser, hvis du læser emails direkte fra serveren på udbyderens hjemmeside) tillader HTML indhold. (= opmærkningkode, billeder, klip, animationer osv.)

http://www.willmaster.com/library/cookies/cookies-in-email.php

Hvis du vil undgå cookies ad denne vej? Så må du forbyde aktivt indhold (visning af (X-)HTML) i dit email program OG i din browser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-14 13:20

Hvorfor kan de ikke bare lave noget alle kan lide.
http://www.amo.dk/opskrifter/kringle-og-smakager/smakager/4-slags-smakager/

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 26-05-14 16:34

Tak for svaret molokyle.