/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Genvex fejl
Fra : futze
Vist : 1181 gange
50 point
Dato : 25-05-14 21:53

En Genvex Combi 185 S fra 2006 melder presostat fejl
Jeg kan reset fejlen på presostaten men hvad er årsagen til presostat fejl.
Hilsen
Futze

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 35 point
Dato : 25-05-14 22:52

Kølemiddelmangel. For lav luftmængde. Eller mest sandsynlig, beskidte flader.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 26-05-14 05:15

Hej
Jeg prøver med at øje luftmængden.
Hvilke flader mener du skal renses.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-14 09:37

Alle fladerne skal være rengjorte. Tilsmudsning kan betyde den suger sig for langt ned (ikke så sansynligt lige nu) lavtryksfejl, hvis den kører varme kan den ikke komme af med varmen (udfald højtryk). Det kan også være væsentlig tilkalkning af beholder (hvis du kører for højt i temperatur). Så skal der afsyring til. Du har selvfølgelig også i den forbindelse husket at skifte offeranode i beholderen.

Anlægget er med 1100 gr fyldning og skal derfor have et årligt eftersyn. Det får du selvfølgelig lavet, ikk?

Udover de ovennænvte kan selve pressostaten være defekt, eller en termoføler viser forkert, hvorefter VP forsøger at varme meget højere op end man beder om.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 26-05-14 18:39

tak for info, men hvilke flader mener du , Er det selv krys enheden der skal renses?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-14 19:36

Nej....der sidder en køleflade i afkastet og en varmeflade i indblæsningen.

Eftersyn (det lovpligtige), er det nogensinde udført?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-14 19:36

Man køber jo heller ikke en bil, og så undlader eftersyn i 8 år!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-14 19:42

Kan ikke lige se en LT pressostat, så det må være højtryk = for høj temp (defekt føler), beskidt indblæsningsflade, kalk, defekt pressostat. Sjældent temoventil defekt. Men alt sådan noget opdager en duelig kølemand ligeså snart han har et manometer på (og et ordentligt termometer).

Kommentar
Fra : futze

Dato : 26-05-14 20:50

Udføre du service på Sjælland ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-14 22:13

Jeg har folk der gør, men bro og afstand gør det for dyrt.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 27-05-14 06:18

Det er ok
Jeg tager et tilbud fra Genvex,

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-14 20:07

Hvorfor gider man svare, når tingene står hen uden accept.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 21-06-14 07:03

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 12-05-17 21:08

Hej 3773
Kan du fortælle og hvilke gener et højt overtryk i
lejligheden kan medføre.
Her er en alt for kraftig centraludsugning fra toilet og bad.
Åbner jeg de små kanaler i vinduerne trækker det i lejligheden.
Holder jeg de små luftkanaler lukket trækker undertrykket en Assens pollen ind
En masse pollen ind igennem utætheder fra døre og
Vinduerne.
Vh
Futze