/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opgradering af Win Xp til 8 (8.1)
Fra : ingelein
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 25-05-14 20:10

Hej
Når man køber en licens - kan man så kun installere på 1 maskine?
Jeg har googlet mig frem til at man fra XP først skal opgradere til version 8.0 og derefter gratis til 8.1.

Iøvrigt undrer det mig at nogle forretninger kan levere programmet billigere end Microsoft.
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-05-14 21:43

Citat
Iøvrigt undrer det mig at nogle forretninger kan levere programmet billigere end Microsoft.
Med venlig hilsen
Ingelein

Tjae, sådan er der så meget man kan undre sig over...

Citat
Når man køber en licens - kan man så kun installere på 1 maskine?

Du har jo netop købt én licens æ' å'?

Der er virkelig meget man kan undre sig over...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-14 21:55

En win8 licens gælder een maskine.
Inden du forsøger dig med opgradering så bør du teste om din computer overhovedet kan køre med win8
Du kan bla.a. kigge hos fabrikanten om der findes drivere til win8

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-05-14 22:25

@marken84
Du er nok så ung at du ikke har oplevet at tidligere versioner kunne installeres på 3 maskiner - med 1 betalt licens. ..........
@Eyvind
Jeg kører Bootcamp med min iMac - og det kan den sagtens. Tiden med mine gamle Compaq maskiner er for længst overstået
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-14 23:05

Det var i meget gamle dage at du kunne installere på 1 licens på mere end 1 computer, så det er korrekt det du har Googlet, det kunne du også have læst dig frem til på Microsoft's hjemmeside, hvis ikke du har købt licens til Windows 8.1 så er det fremgangsmåden først at installere Windows 8 og så gå til Store og opgradere til 8.1, det kræver en Microsoft ID (Hotmail/Outlookmail) at kunne installere apps og opgraderinger i Store

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-14 09:24

En gmail mailadresse (konto) kan også bruges hos Microsoft..........det gør jeg.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-14 09:28

Citat
Når man køber en licens - kan man så kun installere på 1 maskine?

Citat
Du er nok så ung at du ikke har oplevet at tidligere versioner kunne installeres på 3 maskiner - med 1 betalt licens. ..........

En licens er kun til en maskine, MEN den licens kan aktiveres op til 10 gange inden MS "brokker" sig, det vil sige at du faktisk kan installere den på 10 maskiner og aktivere den på alle. Når den så har været aktiveret 10 gange så kan den ikke aktiveres automatisk mere og man er så nød til at ringe til MS, et gratis og anonymt nummer, får at aktivere den, og det kan man så gøre så mange gang man har samvittighed til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-14 09:31

Ok - Bootcamp - er så en bedre udgave af en virtual maskine.
Uden at vide det, så skulle du så kunne opgradere til win8 og senere til win8.1 (den sidste opgradering vil win som regel selv foreslå, og den er gratis)

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-14 13:31

Hvad er status?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-07-14 14:53

Hej webnoob
Status er at min Imac som er delt i en Windows partition og en Mac partition først skal have Mac'ens OS opgraderet til X Maverick. Derefter kan jeg kun installere Win 7.
I mellemtiden har jeg læst så meget skidt om XMaverick OS at jeg er blevet betænkelig.
Sådan ser status quo altså ud p.t.
Jeg kan ikke afse flere dage til at få skidtet til at fungere, så jeg lader fingrene fra det p.t. Nettet tilgår jeg fra Mac - og når jeg skal bruge min interaktive strikkemaskine og det program, som kun kører på Win. skal jeg jo ikke på nettet.
Men jeg skal jo have det klaret på et tidspunkt.
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-07-14 17:03

Hvis du ikke forventer der kommer til at være noget aktivitet på tråden, kan du så ikke lukke det?

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 20-07-14 17:38

Tak for svaret webnoob.