/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Optage video af skærmen
Fra : o.v.n.
Vist : 662 gange
400 point
Dato : 23-05-14 22:28

Findes der et gratis screenrecorder program som kan installeres uden at al mulig uønsket software bliver installeret samtidig?
Hvis ja, hvor finder jeg programmet?
Jeg har Windows 8.1 på computeren og Trinoptageren er ikke lige det jeg efterlyser

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-05-14 22:59
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 23:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 23:25

Selv bruger jeg BB Flash Pro og WM Capture, begge kan noget det andet ikke kan = hastighed-kvalitet/ redigering.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-14 23:44

Camstudio er udmærket, jeg har bare endnu fundet den gyldne mellemvej kvalitet kontra filstørrelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 23:59

har prøvet Camstudie, og syntes at optagelserne ´hakker´ men det kan selvfølgelig bare være på min pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 00:09

Citat
jeg har bare endnu fundet den gyldne mellemvej kvalitet kontra filstørrelse

Går ud fra du mener at du ikke har fundet...
Prøv med en framrate på 3000 og en hastighed på 25 billeder pr sek, mindre end 25 giver dig film der minder om animeret GIF billeder.
kvaliteten afhænger også af din pc, da du både skal kunne afspille det du vil optage og samtidig gemme det.

Hvis jeg optager en ´stream´ film fra nettet på 1½ time, så fylder den ca 2gb og kvaliteten er i top med WM Capture.
Bruger jeg BB Flash er kvaliteten mindre god, men næsten samme størrelse på filen - forskellen på de 2 programmer er at BB kan redigere det optagne mens det andet bare optager hvad der vises på skærmen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-14 00:24

http://www.fraps.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-14 00:30

Camstudio har jeg forsøgt og smidt den ud igen, ikke fordi jeg har noget imod programmet men det er netop et af de programmer hvor der følger en masse uønsket software med, og hvad værre er: Jeg har ikke nogen mulighed for at fravælge under installationen.
De andre forslag kender jeg ikke, er i sikre på at der ikke er noget uønsket med?
Nå jeg kan se at WM CAPTURE er et betalings program, så burde man være fri for de uønskede programmer og tilføjelser som gør at mange andre udbydes gratis

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-14 07:26

På Mac kan man gøre det direkte i Quick time, som er indbygget, kan man mon det samme i Quick time for Windows?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-14 09:10

Camstudio portable f.eks. der følger ikke noget snavs med, og når du ikke gider det mere sletter du bare hele mappen hvor det er udpakket til.

Filen du henter skal hedde CamStudioPortable_2.7.2_English.paf.exe

http://portableapps.com/apps/utilities/camstudio_portable

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 09:26

Citat
Nå jeg kan se at WM CAPTURE er et betalings program,

De 2 programmer jeg bruger, fulgte der intet andet med i pakken, men det er også flere år siden jeg installerede dem.
Og afhængig af hvad du vil bruge det til, ville jeg vælge BB Flash som det første godt til at lave vejledninger med.
Dette minder meget om WM Capture og er på Dansk og særdeles godt til at optage ´streams´ med (ingen reklamer eller andet):
http://www.bandicam.com/dk/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 09:30

Citat
(ingen reklamer eller andet):
http://www.bandicam.com/dk/

ALtså for pro udgaven, du kan optage 10min med vandmærke, hvis du ikke køber det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-05-14 10:06

Jeg har nu ikke fået noget skrammel med sammen med camstudio, så mon ikke bare du fjumrer med installationen.?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-05-14 10:10

Til mig-selv, selvfølgelig mener jeg at jeg IKKE har fundet de rigtige indstillinger, jeg prøver dit forslag. Fraps? Er det ikke mest til at måle frames i spil? Men det er nok korrekt at der er en optage funktion i det også.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 10:20

Du skal ind i programmets indstillinger og sætte dem, så det passer dig bedst, det kan være svært at hjælpe da alle programmer opfører forskelligt men en ? bitrate/kvalitet på ca: 3000 og framerate på mindst 25 skulle ikke være helt galt (framerate er billeder pr sekund, og Dansk PAL er standart 25)
Optager du med andet end Pal kan du risikere hakkende flm.
Ikke fordi linkets indhold siger mig meget:
http://en.wikipedia.org/wiki/PAL

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 10:37

Ved ikke om dette kan bruges, men det er gratis:
http://blog.bahraniapps.com/?page_id=21

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-14 10:42

Citat
Ved ikke om dette kan bruges, men det er gratis:
http://blog.bahraniapps.com/?page_id=21

SNAVS, antivirus blokerer siden!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-05-14 11:07

Jeg ved ikke om dette er relevant men i "Komputer for alle" Nr. 5. 2014 er der på den CD der altid medfølger et komplet program "Ashampoo Snap 6" som vil dække dit behov, men det forudsætter jo at du kan få fat i det pågældende nummer. Der er også i bladet 6 hele sider med illustrationer som omhyggeligt beskriver brugen af de forskellige muligheder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-14 11:29

Citat
Jeg har nu ikke fået noget skrammel med sammen med camstudio
prøv at scanne med Malwarebytes Antimalware og se hvad den finder, måske ikke skadelige ting men uønsket PUP er alt andet end selve programmet i min verden:
http://www.malwarebytes.org/
Camstudio portable skal prøves, ellers ender det måske med at jeg køber et af programmerne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-14 11:44

FS Capture er os godt, men det koster 20$
http://www.faststone.org/FSCapturerDownload.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 13:27

Citat
Ved ikke om dette kan bruges, men det er gratis:
http://blog.bahraniapps.com/?page_id=21

SNAVS, antivirus blokerer siden!

Ingen problemer her, og programmet virker = uden snavs
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=GifCam+&gbv=2&oq=GifCam+&gs_l=heirloom-hp.3..0l8j0i30l2.2574.2574.0.5320.1.1.0.0.0.0.94.94.1.1.0....0...1ac..34.heirloom-hp..0.1.94.2UWZ14pBHVk

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 400 point
Dato : 24-05-14 19:48

https://obsproject.com

Open source og gratis. Rigtig populært hos gamere som streamer til twitch.tv . Programmet kan også sagtens bruges til at gemme direkte til en video fil.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-14 00:18

Tak for svaret katekismus. Den kan det jeg skal bruge