/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer -og one.com
Fra : ingelein
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 23-05-14 14:52

Hej
Jeg har problemer med at redigere min hjemmeside hos one.com. Mine sider er oprettet med one.com's gamle programmer, WEBCREATOR og FILE-MANAGER. Disse kan kun tilgås over nogle knapper i bunden = gammel Webcreator og gammel File-manager.
Desuden kun med Internet Explorer 7-8-9- og 10.
Jeg kan få filemanageren frem, men den har kun et par linjer foroven og jeg skal scrolle mig igennem mange sider via rulleknappen (pilen). Sådan er det blevet for et par måneder siden.-

Er der andre der har oplevet lignende? Desuden får jeg fejlkode 982 når jeg endelig er på den side jeg vil redigere. Under fejlkoden står der "genindlæs" - og så fungerer det på denne ene side. Til gengæld får jeg ikke lov til at gemme.

Er der mon hjælp at hente?
Jeg har prøvet chatten på one.com, men det var for sløvt!
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-14 15:01

Har du prøvet at køre siden i Kompatibilitetsvisning, kig efter den i menuen Funktioner eller oppe ved siden af adresselinjen!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 15:59

One com har online hjælp/ chat og da det er hos dem du har problemet ville det være det nemmeste.

Da jeg i gamle dage havde et par sider hos dem, virkede det heller ikke hensigten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 16:00

Citat
Er der mon hjælp at hente?
Jeg har prøvet chatten på one.com, men det var for sløvt

Nå, du har prøvet..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-05-14 16:09

Hej mig-selv
Ja, chat hjælpen var for dårlig. Jeg havde skrevet mit domænenavn straks i starten - alligevel spurgte Mads efter det. Derefter forklarede jeg ham vidt og bredt hvilke fejlmeldinger der kom osv. og så spurgte han om jeg fik nogen fejlmeldinger - og hvilke fejl der var. Det var ligesom god dag mand -økseskaft, så det har jeg opgivet.
Jeg tænker lidt over om jeg har ændret noget ved mit program evt. med ABS Blocker (er det ikke sådan den hedder?).
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-14 16:32

Prøv med Kompatibilitetsvisning

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-05-14 17:44

Hej Klaudi
Ikonet for kompabilitetsvisningen kommer frem når jeg i browseren IE har skrevet www.one.com. Og den er aktiveret. Jeg har også været inde i funktioner/internetinstillinger/indstilling for kompabilitetsvisning og har føjet one.com adressen til.

Ingelein

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-05-14 17:44

Jeg havde også problemer med one.com for nogen tid siden. Det hjalp, da jeg gik ind via Crome i stedet for Explorer.
I øvrigt har jeg lagt mine sider over på Google. Der er de meget nemmere at administrere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 17:58

Hvis du har noget popup blokkere så prøv at deaktiver dem, og måske giv tilladelse til at aktivt indhold må køre = IE/funktioner/ internetindstillinger/ avanceret/ TILLAD aktivt indhold

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-05-14 18:55

Hej hvaderikkeibrug

Hvad mener du med at du har lagt dine sider over på Google?
Ingelein

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-05-14 19:26

Hej Ingelein.
Husker jeg ikke rigtig det er dig på Taulhøj. Jeg var jo på Taulhøj her sidst her til fælles møde.
undskyld hvis det ikke er rigtig.
Jeg bruger jo helt andre værktøjer til at lave hjemmesider, så laver jeg den her på min PC. bagefter flytter jeg den så der hen hvor de skal køres fra. Det er selvfølgelig mere omstændeligt, men det giver en dejlig forståelse af hvordan tingene hænger sammen.
Her ved mig selv er det bare en gammel baerbar der kører nede i kælderen. Brugerrådets ved Øster Elkjær tager Jørgen Farum sig af.
hilsen Steen Christensen Øster Elkjær brugerråd. http://stoneplace.dk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-05-14 21:18

Hej stone47
Jo, du husker ganske rigtigt. Jeg har valgt one.com fordi det er nemt at gå til, hvis det en dag ikke mere er mig som bestyrer hjemmesiderne. Desværre var jeg ikke med til EDB mødet. Troede iøvrigt at det var på IP Schmidt gården. Vi fik kun ganske kort varsel.
Ingelein

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-05-14 22:43

Hej Ingelein,
Jeg bestyrer flere sider på frivillig basis for små foreninger, der ikke har råd til en professionel.
Jeg har ikke lagt siderne over på Googlesites, men har simpelthen oprettet nye sider dér og så slettet dem på one.com. "Pegepinden" flytter jeg hos Dandomain.
Det bliver også lettere for de enkelte at gå ind og opdatere, når jeg - en gammel ungmø på 75 - engang står af.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-05-14 22:54

Hej hvaderikkeibrug
Ja, ja, det kan jeg ikke slå - altså alderen, men det med "møen" har jeg overstået for 58 år siden
Jeg forstår ikke hvad du mener med at oprette sider på Google. Kender ikke den funktion. Har Du et eksempel på dine hjemmesider for foreninger? Min hjemmeside for et aktivitetscenter har adressen www.tavlhoj.dk
Mange hilsner
Ingelein (snart 74)

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 24-05-14 09:07

Hej Ingelin,
Helt mø er jeg nok ikke - havde guldbryllup for 5 år siden.
Jeg har sendt dig nogle links via webmaster-mail adressen på Tavlhøjs hjemmeside. (FLOT side)
K.h.
Hvaderikkeibrug

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-05-14 20:17

Hej hvaderikkeibrug
Problemet er løst ved at jeg har nulstillet Internet Explorer.
Jeg synes at one.com har et fint program til fremstilling af hjemmesider - og det er nemt at bruge, hvis man ikke har lavet andre ulykker, som jeg f.eks. må have gjort med IE.
Mange hilsner
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 25-05-14 20:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Fik hjælp af one.com's ekspertpanel efter nogle screenshots frem og tilbage.
Alligevel tak for interessen og svarene
Ingelein