/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
pdf filer i mail
Fra : jorbir
Vist : 291 gange
100 point
Dato : 22-05-14 13:24

Hej
Har en imac.
Når jeg vil sende en vedhæftet fil(pdf) Så åbner den filen i mailen i billedfremviser.

Den står som standard til pdf filer hvordan får jeg den rettet.

Der er ikke noget når det er word filer sålægger de sig pænt som vedhæftet filer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-05-14 19:43

Så er det nok fordi den er sat til at åbne som en jpeg fil...

Du højreklikker på PDF filen og bestemmer hvad der skal være standartprogrammet der åbner den.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 22-05-14 22:27

Har gjort dette men den åbner sig i billedfremviser

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-05-14 10:55

Citat
Har gjort dette men den åbner sig i billedfremviser

Den gør jo kun det den bliver bedt om, programmet har ingen selvstændig intelligens!

Hvis du klikker som jeg har beskrevet Højreklik på filen - find i menuen "Åbn med" klik på Adobe Reader

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 23-05-14 11:12

Dette er gjort. problemet er så at når jeg vil have en vedhæftet fil i en mail, lægger den sig ikke over som vedhæftet men åbner sig i mailen i skrivefeltet.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 23-05-14 14:20

Hej

Jeg har fundet ud af problemet, ved at prøve mig lidt frem.

SÅ SIGER TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-05-14 12:43

Citat
Hej

Jeg har fundet ud af problemet, ved at prøve mig lidt frem.

SÅ SIGER TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE.

Hvad fandt du så ud af?

BEMÆRK SÅ OGSÅ LIGE!

Dette forum er lavet for at hjælpe og mange står på spring til at gør en indsats.
Derfor fortæl hvordan du så løste problemet OG hvis du fremover vil have hjælp her, er det nok klogt ikke at have for mange annullerede spørgsmål, så bliver folk nemlig træt af at hjælpe...
Points er under alle omstændigheder tabt og er jo som sådan ikke en pind værd!

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 24-05-14 14:24

"Det er ikke en fejl, det er en feature".

Når du vedhæfter et arkiv til en e-mail så vil Apple Mail, under visse forudsætninger, vise indholdet i det vedhæftede arkiv direkte, som en del af den pågældende posts indhold.
Arkivet vil under alle omstændigheder blive vedhæftet og sendt sammen med e-mailen.

Der er altså ikke noget galt, ikke noget problem og dermed heller ikke nogen 'løsning'.

Det andet spørgsmål jorbir rejser, vedr. hvordan det fastlægges og ændres, hvilke værktøj der benyttes til håndtering af forskellige arkivtyper, er besvaret af marken84. Tillad mig dog at præcisere: Der findes et udvalg af veje, til at åbne et arkivs informations vindue:
A. Vælg fra Finders menu: Arkiv->Vis Info
B. Brug tastatur-genvejen cmd+i
C. Højre-klik på arkivet og vælg 'Vis Info' fra pop-up menuen
Et arkivs informationsvindue indeholder en række rubrikker, der alle kan åbnes eller foldes sammen. En af disse rubrikker hedder 'Åbn i' og det er her det fastlægges hvilket værktøj der skal håndtere arkivet. Hvis indholdet af en rubrik ikke er synligt kan rubrikken foldes ud, ved at klikke på den lille trekant til venstre for rubrikkens navn. Når rubrikken er åbn kan et passende værktøj vælges fra en rullegardin-menu som bl.a. viser de brugbare værktøj der findes installeret på maskinen. Endelig er det også værd at bemærke, at ændringer der foretages i denne rubrik, umiddelbart kun gælder for det ene konkrete arkiv ændring foretages på. Men det er muligt via en knap at udbrede ændringen, til også at gælde for alle andre arkiver af samme type.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 26-05-14 08:02

OK.
Det der var problemet var at den vedhæftet fil åbnede sig i emailen, og ikke lagde sig som et lille ikon.

Det du skal gøre er at du skal højreklikke på filen i mailen og sige vis som symbol, så bliver det et lille ikon.

Jeg siger tak for hjælpen til alle, jeg har ikke i sinde og skuffe nogen så jeg beklager at jeg ikke lagde løsningen ud.