/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bjælkehytte - byg selv
Fra : FrejaFlop
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 21-05-14 07:44

Hej Kandu. Er der nogen som er gode (dårlige) erfaringer med disse byg-selv hytter fra hhv. Bauhaus og Xl-byg? Vi overvejer at købe een på ca. 14-20 m2 - er klar over at det ikke er luxuskvalitet men skal blot bruges som gæstehus. Er der nogen som har prøvet at selv-bygge sådan eet ? er leveringen/produktet ok? giv gerne info....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-05-14 13:50

Nej, gør det ikke søg profi hjælp helst fra Canada, der laver de rigtige bjælkehytter...

Her et udpluk af billigige plagiater:
http://www.pricerunner.dk/sp/bj%C3%A6lkehytte.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 20:46

Husk at få noget det kan STÅ fast på.. ellers blæser det væk.
min bror købte et selv-bygger hus/15kmv i Bygma og det blev kun ´lidt´ skævt efter 2 + storme, men det står der endnu og er/var brugbart - det stod i læ af træer.
Der var så lavet en hel del stolper der var gravet ned med beton/ der satte sig selv.

kvaliteten er næppe på højede med ´ægte´ bjælke hytter, da dem jeg har set på er 2/-3 klasse´s træ/tømmer (det er trods alt Dansk) som næppe holder som en en original Svensk hytte og skal garanteret have masser af olie/ maling for bare at holde det værste råd og svampe for døren - samt der skal masser af ´træk´til for at holde fugten væk nede fra.

Selv har jeg en ? garage på knap 30-40m2 der står åbent året rundt med og uden sne i samme hytte, den er lavet af EG og står på 8 pæle og samme i loftet som spær = intet råd eller andet at se på skidtet - men det er også gør det selv/ hvad du også kan få i samme træ-sorter
Tror min den kosted kan 5000.- alt i alt ? men det er par dage siden, selv tagpladerne er gået til og revnet osv .

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 20:50

NB: det minder mig om et ´Stål´ redskabs-skur fra H nyborg = naboen´s fløj over en ½ km ud på marken - det var ikke ´sømmet´ fast og det var bare en almindelig blæsende vinter - ikke storm +.