/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fast ændring af skriftsstørrelse i Word?
Fra : cristian2
Vist : 398 gange
40 point
Dato : 19-05-14 17:43

Når jeg åbnerpå et nyt dokument i Word, begynder teksten med en størrelse på "36" (den plejer at være "12"). Hvordan ændrer jeg standardinstillingen, så jeg ikke skal ændre skriftstørrelse hver gang jeg åbner et nyt dokument?
Jeg bruger Office 2000 og Win7.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-14 19:18

En af mulighederne er at slette >> normal.dot << og så vil word selv oprette en fin ny skabelon med de indstillinger der var fra start.

Den fil ligger under skabeloner, men du kan SØG efter den i alle filer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-14 19:19

En dot fil er en skabelon som microsoft har lavet og den forsvinder ikke men bliver bare renset når du sletter den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-14 19:31

Om Word-skabelonen Normal.dot eller Normal.dotm

Hvis du sletter eller omdøber Normal.dot / Normal.dotm, vil Word oprette en ny Normal.dot / Normal.dotm-skabelon, næste gang du bruger programmet. Det kan du udnytte, hvis Normal.dot / Normal.dotm er blevet ødelagt, hvilket kan forekomme. Hvis Word begynder at opføre sig forkert, kan det skyldes, at Normal.dot / Normal.dotm er blevet ødelagt. Du kan uden risiko prøve følgende:

Luk Word.
Find Normal.dot / Normal.dotm (se nedenfor hvordan du kan finde skabelonen). Omdøb filen til f.eks. NormalOLD.dot (eller .dotm).
Prøv så at starte Word igen og afprøv, om problemet er forsvundet.

Fra Lene Fredborgs Word Blog - læs mere: http://www.thedoctools.com/wordtips/om-skabelonen-normal-dot-eller-normal-dotm/

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 40 point
Dato : 19-05-14 21:42

Du går ind i Formater - Skrifttyper - Sætter den til det, det skal være fremadrettet - tryk på Standard + alle dokumenter - og Ok

Luk så Word ned og start igen!

Clou

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-05-14 06:54

Åbn worddokument gå til normal højreklik rediger, og du kan ændre det du har lyst

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-14 17:10

Citat
Du går ind i Formater - Skrifttyper - Sætter den til det, det skal være fremadrettet - tryk på Standard + alle dokumenter - og Ok

Hvorfor fa'en ska' det være så let!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 20-05-14 18:29

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-05-14 19:10

Velbekomme @christian2

Clou