/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Databasee
Fra : dybdalsgaard
Vist : 195 gange
20 point
Dato : 19-05-14 17:00

Hej
Er der nogle der kan hjælpe mig, min databasen er blevet for stor i C5 kan jeg slette noget og hvordan gør man det
På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 21-05-14 18:21

Du kan eks-importere dine data, nedlægge gammelt regnskabsår, komprimere poster. Kan du selv, så gør det, men skal du have hjælp, er det billigere at købe ekstra database. Det koster 1.700 kr ex moms for 25 MB. Husk at tage backup inden du starter.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-05-14 18:25

Punkt 1 Spænd lige hjælmen hr. dybdalsgaard.
Spørgsmålet er ikke forstået. Er det din computer der ikke er stor nok. ?
Nej man kan da ikke slette noget, for hvad har du så gang i. ?
C5 består af fire moduler
Finans, Debitor, Kreditor, og lager.
Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at få fat i kompendiet.
Prøv på bibleren. Eller prøv et kursus, det er faktisk skide sjovt. C5 (anbefalet 4 uger)

Højris

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 21-05-14 21:38

Højris-> Det er et helt normalt og let forståeligt spørgsmål, som ALLE, der arbejder med C5 kender og forstår.
C5 består af mange moduler og ikke kun af den grundpakke som du nævner.
F.eks. er der ordre, indkøb, projekt, løn, afgifter, betalingsmodul til hhv, debitor og kreditor, styklister/samlelister osv. osv.

Så inden du nu taler om "kompendiet" som åbenbart er nogle sider, du har fået udleveret på et eller andet kursus, så husk at hjælpefilen i C5 fylder 1.500 sider - og der står ikke noget om hvordan man håndterer for stor database, da det kræver mere viden end man får på brugerkurser på handelsskolerne.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 22-05-14 14:55

UPS Det er så nok mig selv, der skal spænde hjelmen.
Undskyld, der kom jeg vist op mod bedre viden.
Således klogere tak til mariafrederiksen.

Kommentar
Fra : dybdalsgaard

Dato : 22-05-14 15:20

Hej Maria
Tak for dit svar, vil lige prøve om det kan hjælpe mig,

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 23-05-14 21:36

Ellers sig til - jeg giver gerne gode råd

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-14 21:53

Afhængig af hvilken version af C 5, så under Kartotek, Vedligeholdelse, kan du komprimere databasen.