/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet fritid
#NavnPoint
Nordsted1 19280
refi 8854
ans 7523
HelleBirg.. 6932
dova 6475
svendgive.. 4440
miritdk 4321
Teil 3746
jangchr 3744
10  Klaudi 3672
Ladegaard & co kompressor - EL?
Fra : kraller
Vist : 279 gange
200 point
Dato : 18-05-14 20:34

Undskyld jeg blander mig - tillad mig et spørgsmål: jeg har en komp. næsten magen til. Den har kørt fint indtil nu, men nu vil den ikke starte.
Jeg har fundet ud af så meget, at i den lille fordelerboks i toppen, hvor strømmen kommer ind, sidder der inde under dækslet en slags sikring, en pal der kan slåes frem/tilbage. Når man gør det, kan den startes een gang - så springer palen tilbage.
Hvad er den der for og hvad gør den?

mvh CT

 
 
Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 18-05-14 20:59

Det er - formentligt - en kortslutningssikring.

Check om der - "længere fremme si systemet" - er en kortslutning.

Kommentar
Fra : kenwood


Dato : 18-05-14 21:10

eller den bliver for varm.

har du tjekket olie
og tappet vand af den

Kommentar
Fra : transor


Dato : 18-05-14 22:09

Det er formentlig en overbelastningssikring. Også kaldet motorværn.

Finf ud af hvorfor den udløser. Det kan være en mekanisk fejl.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 19-05-14 14:54

Spørgsmålet er om aflastnings ventilen er virksom. De fleste kompressorer skal starte ubelastet.
Det er der en anordning som sørger for ved at tage trykket fra i opstarten.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 19-05-14 15:56

Citat
De fleste kompressorer skal starte ubelastet.
Det er der en anordning som sørger for ved at tage trykket fra i opstarten.

Min H Nyborg vil ikke starte op med mindre den tømmes for luft før start, men det er også en mærkelig ´pressor´.
Den vil egenligt godt starte op, men så knalder jeg sikringen, da den døjer med at komprimere mere luft ind i tanken.


Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 19-05-14 16:54

mig-selv
Der mangler en kontraventil på vej til tanken.
Og en startaflatsnings ventil som åbner når kompressor stopper.
(en slags omvendt magnetventil som åbner når den er strømløs = Normal Open tilstand)

Billig og nem løsning:
Kontraventil på vej til tanken
Lidt utæthed mellem kompressor og kontraventilen.....................så siver luften ud og den er klar til næste start.



Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 19-05-14 17:00

Citat
Der mangler en kontraventil på vej til tanken.
Og en startaflatsnings ventil som åbner når kompressor stopper.
(en slags omvendt magnetventil som åbner når den er strømløs = Normal Open tilstand)


Uden tvivl, men den bruges efterhånden så sjældent at luften er feset ud - til næste gang.
Ellers rykker jeg bare ud i ventilen så den udlufter og starter den op, så plejer det virke.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 19-05-14 17:05

Ja ja - kinesercyklister er vandt til manuel betjening.
Sorry Kraller - men mig-selv, trængte lige til lidt røg.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 19-05-14 18:59

Citat
kinesercyklister er vandt til manuel betjening


jeg kører nu engang JAPSER - men forstår meningen.

og ikke mere fra mig.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 19-05-14 19:07

Og så er det den sidste:
Citat
kinesercyklister er vandt til manuel betjening


Og masser af køling til motor - OG

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407814
Brugere : 218875

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste