/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Spion/overvågning
Fra : KvikStart
Vist : 415 gange
443 point
Dato : 17-05-14 11:10

Kære kandu

Spørgsmålet er sikkert fejlplaceret, men jeg kunne ikke finde en bedre kategori...

Der bliver (antageligt) stjålet/flyttet rundt/ødelagt i vores vaskekælder og cykelrum i ejendommen hvor jeg bor.

Jeg har en styg styg mistanke til hvem skurken er, men en blottet mistanke holder ikke en meter, såfremt jeg ønsker at indgive en klage.

Et overvågningskamera er naturligvis løsningen, og her starter min udfordring, som jeg håber at kandu kan være behjælpelig med.

Jeg synes at jeg har ledt højt og lavt, men uden at finde lige dét som jeg skal bruge.

Da kameraet skal være helt skjult, har jeg behov for en ekstern lille linse til selve overvågningen.
Alt andet grej må fylde, da jeg har kælder og loftsrum der støder op til overvågningspunkterne.
Der vil være adgang til 230V

Jeg kommer til at benytte i alt 6 kameraer - 3 til loft og 3 til kælder.
Det er fysisk muligt at samle disse til fælles harddisk eller tilsvarende på hhv. loft og kælder.

Jeg vurdere ikke at nightvision er påkrævet, men derimod ønsker jeg kun optagelser når der er aktivitet i rummene.

Jeg håber at opgaven kan løses inden for 10k.

Phuu, det er lidt svært at spørge, når man ikke ved hvad man vil spørge om....

Skulle én eller anden have en god idé til hvor jeg kan få hjælp til denne opgave, vil jeg sætte hele min opsparede pointformue på spil

Go' lørdag

Hilsen KvikStart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-14 11:16

Selve opgaven kan jeg ikke hjælpe med, men du skal huske tydelige skilte hvor der står at rummet er videoovervåget, du må ikke filme uden at personerne som er indenfor kameraets rækkevidde ved at de bliver filmet

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-05-14 11:37

Du kunne jo prøve at sætte skilte op med videoovervågning i første omgang - og så se om det får løjerne til at stoppe - så slipper du da for at investere i en hel masse udstyr.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-14 11:41

Jeg går ud fra, at du bor i en ejendom, som du ikke selv ejer.
Det skal forelægges bestyrelsen. Du må ikke selv handle på egne vegne med videoovervågning.
Tag det evt. op på en generalforsamling. Du skal huske at cykel/vaskekælder er fælles rum.
Er du ejer af ejendommen, så skal du gøre opmærksom på videoovervågning.

Resten kan jeg ikke hjælpe dig med.

Kommentar
Fra : KvikStart

Dato : 17-05-14 12:16

Selve det juridiske er ikke aktuelt i denne tråd, den er vendt de rigtige steder, og jeg tager det støj der måtte komme.

Med det tekniske....???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 12:33

Personligt har jeg brugt et almindeligt videokamera med tidsforskydning på = 1 billede pr ?
og det jeg kunne fremvise, var nok til at vedkommende ikke lave flere ´narrestreger´ på min grund

Ellers ville jeg benytte mig af noget? bevægelse censorer, ellers er jeg blank _ hvis du vil op i PRO udstyr.
Du kan købe små spion kamreraer til 50.- på Ebay, der starter op ved lyd, men har ikke lige set noget billigt med bevægelsessencor.
http://www.ebay.com/itm/New-Mini-DV-Camera-DVR-Video-Camcorder-Spy-Hidden-camera-MD80-Cam-720-480-/251533442287?pt=Camcorders_Professional_Video_Cameras&hash=item3a908fbcef#ht_5565wt_761

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=action+cam&_sop=15&_osacat=0&_trksid=p2045573.m570.l1311.R3.TR11.TRC1.A0.H3.Xspycam&_nkw=spy+cam&_sacat=0&_from=R40

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 12:36

Citat
Selve opgaven kan jeg ikke hjælpe med, men du skal huske tydelige skilte hvor der står at rummet er videoovervåget, du må ikke filme uden at personerne som er indenfor kameraets rækkevidde ved at de bliver filmet

Mener ikke man skal skilte med dét, hvis det er privat grund.
Ellers ville jeg nu også være ´rimelig´ ligeglad med diverse lovparagrafer = hvis det kan forhindre ulovligheder.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-05-14 12:40
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 12:42

NB, de Kinesiske modeller er billige men deres batterier..ville jeg holde mig langt fra, har selv et af de mini kameraer og optage tiden, er efter et år nedsat til 10 minutter, og det har kun været brugt højets par timer.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 17-05-14 12:50

Måske kan du finde noget brugbart her http://spydk.dk/
/Janus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-05-14 15:56

http://www.viditronic.dk/shop/skjult-kamera-58c1.html

Disse typer kan filme igennem små huller mener også de har et som kan filme igennem hullet på en tokrone

Kommentar
Fra : Klaudi