/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus?
Fra : iluap
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 15-05-14 10:19

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-14 11:20

Næh, ikke på grund af dette billede - noget kunne ikke genkende det program du ønskede at installere.
Det behøver jo ikke at betyde der er noget galt med det.

De var måske noget som dette?

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Network-Information/Network-Activity-Indicator.shtml

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-05-14 11:25

Når Windows advarer og der bl.a. står "$EX" i navnet på programmet, når jeg ikke kan fjerne det og når jeg efterfølgende ikke kan gendanne computeren til et tidligere tidspunkt bliver jeg lidt nervøs.

Fik hentet en trojaner fra Facebook for nylig og her efterfølgende skannet med en 4-5 antivirusprogrammer, men man ved jo aldrig ;)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-14 18:16

Windows advarer altid om ting der ikke har gyldig signatur, men ellers ser det ud til at være ganske harmløst - måske fordi du prøver at installere et andet program?

https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=network+indicator.exe&gbv=2&oq=networkindic&gs_l=heirloom-hp.1.1.0i10i19l2j0i10i30i19j0i30i19.1622.7691.0.11497.14.12.1.1.1.0.390.1826.5j3j1j2.11.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..2.12.1762.MftQhovcq3w

Citat
What is Network Indicator.exe ?

Network Indicator.exe is known as Network Activity Indicator for Windows 7 and it is developed by ITSamples.com . We have seen about 1 different instances of Network Indicator.exe in different location. So far we haven't seen any alert about this product. If you think there is a virus or malware with this product, please submit your feedback at the bottom.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-05-14 18:31

Ok, det kan være det er harmløst, men kan det ikke være et "kedeligt" program der rent navnemæssigt lægger sig op ad et ok program? Jeg synes pcen hænger i bremsen i min newsreader og gendannelse virker som sagt heller ikke, så jeg overvejer kraftigt at at flå al software ud af maskinen og installere på ny

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-05-14 18:35

Ok, jeg køber jeres opfattelse :) Da marken84 svarede først accepterer jeg hans svar selvom I begge burde have fået det samme antal points - håber på forståelse :)

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 15-05-14 18:36

Tak for svaret marken84.