/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kandu Nostalgi
Fra : Eyvind
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 14-05-14 13:28

Er det min XP der er blevet for gammel, for denne gamle side dukker op her:
http://web.archive.org/web/20010401235752/http://www.kandu.dk/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-05-14 13:34

Tja, det må være et spøgelse fra fortiden der manifesterer sig på din computer...

Det har nok ikke ret meget med XP at gøre.

Man kunne selvfølgelig prøve at installere sin Windows 95 og så se hvad der dukkede op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 13:38

Jeg fandt også et lille spil på min egen gamle hjemmeside.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-14 14:23

Eyvind, du sidder bare og leger med denne side

http://archive.org/web/

Og som jeg læser "din side" så står der den 1. april 2001 Der havde du slet ikke en brugerprofil på kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 14:28

Ans - Du ved da ikke hvilken profil jeg startede med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-14 14:36

Næ, det ved jeg ikke, men den 1.april

Jeg troede emesen var den første profil, men hvis det ikke var det, så har du holdt noget hemmeligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 14:47

Ok Ans - jeg holder ikke noget hemmeligt for dig.
M S N ..............er min første profil, som jeg også brugte over there på en live tjat-hotmail forbindelse som kaldte sig "Nerds and Nerdines"

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-05-14 15:41

Det er ikke ret kendt, men kandu eksisterede faktisk længe før computere og internettet blev opfundet. Jeg benyttede første gang kandu i 1745, da jeg gerne ville vide hvorfor der var så mange kålorm i mine kål, og hvad man eventuelt kunne gøre for at komme de mange skadedyr til livs. Dengang foregik det ved at man forfattede et brev (pen og papir), sendte det til kandu, der derpå slog brevet op i den nærmeste købstad, i dette tilfælde Aarhus. Forbipasserende kunne så fremkomme med deres mening om sagen og eventuelle erfaringer. Det bedste svar blev skrevet ned (ja, af Pawel himself), spørgeren fik derpå svar, igen papir og pen. Heller ikke dengang var svarene altid lige gode, det bedste bud var at ansætte en pingvin til at spise alle larverne. Jeg vidste ikke hvor man skulle skaffe en pingvin, og da jeg langt om længe modtog svaret var alle mine kål spist af larver.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-05-14 15:44

Nå, så var det et år før min tid.

Men prøv at sammenligne emnerne med de vi har i dag,
meget er forandret på 13 år, med internet, smartphones etc.
men ingen nye fornuftige teknologi valg i kandu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-14 17:01

Eyvind, jeg kan da ikke finde en bruger M S N på kandu

Men jeg husker, at emesen skulle udtales em (M) es (S) en (N)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 17:34

Ans - du får et anderkendende buk, og et , for din gode hukommelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 18:52

Ka' I så også huske ham her ???

http://peecee.dk/upload/view/437529

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 19:00

..eller denne?

http://peecee.dk/upload/view/437532

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 19:02

Ps. Den sidste var en animeret gif, så klik på: "Vis det originale billede" hos peecee.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-14 19:09

Der var også engang,det blev helt højtideligholdt,når nogen havde jubilæum. Ikke mindst ti år af slagsen. Som om denne udmærkede tradition,er gledet lidt i baggrunden.

Beskeden,som jeg jo er,vil jeg helst fejre det i stilhed. Men....skulle nogen tænke på at ta`den op igen,vil jeg da ikke undlade at oplyse mit medlemsdato:15-09-2004. Det er da ikke fordi jeg skal belønnes,af den grund. Men for en god ordens skyld,kan jeg findes på Postbox 1433-7700. (Mest til gaver som iphone og fladskærme). Indgående pengebeløb til Konto 7378-67458923.

Venligst, M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-14 19:20

PS.: Jeg savner nu Dulcona Klumme / Krummen. Og ham Jacopsen???
.................de kunne få støvet til at flyve.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 19:56

Mosebaek ..unge mand
D 25-05-14 fylder jeg 11 år
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 20:23

1      emesen    23-10-2002 = snart 12 år
2      Eyvind    02-07-2003 = snart 11 år
3      e.c    01-06-2005 = snart 9 år

Fælles ønsker er bare fred og fordragelighed på jorden.

Ps. Vi har også en lille klub hvor møntsamlerne mødes.
Min egen passion er brugte 1000 kr. sedler, som jeg selv kan vaske og stryge pæne og glatte.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-14 21:03

Eyvind, der er også emesen. = 22.02.05, som du oprettede for at narre mig
Så det nærmer sig de 10 år

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 22:05

Ja Ans - det var skægt
Men det er lidt sørgeligt, at jeg kun har kunnet narre dig een gang på små 10 år.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-05-14 13:49

Citat
Der var også engang,det blev helt højtideligholdt,når nogen havde jubilæum. Ikke mindst ti år af slagsen. Som om denne udmærkede tradition,er gledet lidt i baggrunden

Ærgerligt ja, når der i min profil står: Medlemsdato : 03-06-2004

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-14 16:53

ans er en 'ung' dame: Medlemsdato : 01-06-2003
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-14 17:23

Molo for f.... - man taler da ikke om en dames alder, især ikke de ældre på over 10 år (tys tys)

Dova - Desværre er Kandubrugeren Manse9933 ikke mere, og det var blandt andet ham der havde en liste over flødeskums dage:
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=61609

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-14 18:38

Een af de brugere jeg har set mest op til,i min tid her på Kandu,er Nordsted1.

Altid kloge,venlige og forstående svar. Efter min mening forsøger hun altid,at sætte sig ind i andres problemer. Store som små. Virkelig en alvidende og vis dame..

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-05-14 08:51

Ja, Manse9933 var en hædersmand. Ham vil jeg gerne være med til at mindes Eyvind. En nørd med hjertet på rette sted.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-14 21:12

Citat
Der var også engang,det blev helt højtideligholdt,når nogen havde jubilæum. Ikke mindst ti år af slagsen. Som om denne udmærkede tradition,er gledet lidt i baggrunden

Det er jo ikke kun p.g.a. at "Manse" ikke er her mere. Både Klaudi og Nordsted1 førte traditionen videre, men med kun 4 - 6 brugere, der ønskede at skrive tillykke, så der var vel ikke den store interesse i at fortsætte. Jeg tager da hatten af for de få, der ikke var "bange" for at give point væk til en, der havde fødselsdag eller jubilæum.
Men husk nu, det var kun dem, som havde ønsket at tilmelde sig listen, der mere eller mindre automatisk fik en hilsen.
Jeg har ikke selv stået på den liste, så jeg kan ikke brokke mig over manglende "tillykker"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-14 04:58

Min medlemsdato er :Medlemsdato : 20-11-2002
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-14 09:51

Citat
Desværre er Kandubrugeren Manse9933 ikke mere

Øv, det anede jeg ikke

Men sådan er det jo, nogen forsvinder og kun sjældent man finder ud af hvor de blev af.

Citat
Een af de brugere jeg har set mest op til,i min tid her på Kandu,er Nordsted1

Der må jeg så sige, at der ikke specielt er nogen jeg har set op til, forstået som at nogen skulle have kunnet imponere med deres evne til at svare på ting de ikke selv har fundet svaret på andetsteds ; det er noget helt andet jeg forstår ved alvidenhed og visdom Ikke evnen til at få tingene til at fremstå som om det er alvidenhed og visdom

Men der har været mange, i hvis "onlineselskab" jeg har hygget mig meget og tilbragt mange sjove timer med..nogen er her endnu, andre ikke, men det senere år er det ikke særlig meget jeg har været herinde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-14 09:53

Er der forresten nogen der ved hvad der blev af Holniels, det har jeg ofte tænkt på, den eneste Kandubruger tror jeg, med hår længere end mit

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-05-14 17:53

Det var vist HelleBirgitte der lagde op til fødselsdags listen
http://www.kandu.dk/spg125075.aspx

del 2 fra nordsted1
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=125327

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-14 19:17

Citat
Der var også engang,det blev helt højtideligholdt,når nogen havde jubilæum. Ikke mindst ti år af slagsen. Som om denne udmærkede tradition,er gledet lidt i baggrunden.

Håber det er modtaget som ment,nemlig som en lille humoristisk krølle. (Man kan godt blive misforstået på skrift. I kan jo ikke se,at mundvigerne nåede op til begge ører).

Har ellers fortrudt lidt denne:
Citat
Een af de brugere jeg har set mest op til,i min tid her på Kandu,er Nordsted1

Ikke at mit syn på Nordsted1,har ændret sig. Men kom til at tænke på,at man skal være varsom med navne. Der har været mange andre dejlige damer (tror jeg) og vidende,som jeg har kommunikeret med........................................og enkelte herrer.

M.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-14 17:48

Eyvind, denne er så 8 år gammel

Dato : 03-05-06 10:20
Citat
Superpoint : 99999

Citat
Godkendte 999

Citat
Bedømte 44 tips

http://kandu.dk/Spg87234.aspx#956917

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-14 19:14

Ja, og tak for det Ans.

Jeg har stadig en lille passion for sådanne tal, dog allerbedst når tallene tilfældigt dukker op.

Jeg husker også at jeg skylder, at tage malertøjet på, men det går nok ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-14 20:19

Tak Ans - for de sjove tal.

Jeg savner nu lidt den gamle emesen profil - det var hyggeligt.

Du skal også lige have

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-14 20:52

Alle tiders... jeg en nu glad for ..I er her endnu
Kærligst </MORTENSEN>