/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
laser/radar
Fra : BL14
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 13-05-14 16:53

De laser/radar politiet bruger er der nogle der ved hvad de frekvenser
/bånd hedder
mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 16:55

Det ved mange af de GPS'er som også kan finde vej.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 13-05-14 17:26

Eyvind
Jeg kan ikke helt forstå hvad du mener

mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-14 18:58

Jeg mener at hvis du ønsker, at spotte radarkontrollen inden du bliver fanget, så er der nogle GPS som kan registrere disse radar-bølger.

Ps. I nogle lande er det strengt forbudt at bruge dette radar-finder system.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 13-05-14 19:38

Jeg tænker nu mere på fotovognene

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-05-14 19:53

Citat
Jeg tænker nu mere på fotovognene

Spørg politiet...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-05-14 20:05
Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-14 20:14

De hastighedsmålere med laser, som politiet bruger er ikke radar. en radar kan bestemme retning og afstand. En doppler radar er speciel til at bestemme radiel hastighed.
Lasermåleren opereret efter et helt andet princip.
Frekvensen ef som langbølget lys svarende til en bølgelængde på omkring 1 mikrometer. Frekvensen svare til et tal med 14 cifre altså omkring 100000 GHz

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 13-05-14 21:19

Inden du opdager den har den opdaget dig! Nogle fotovogne kan måle på op til 1200 meters afstand, så måske et incitament til at holde et øje på hastigheden ?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-05-14 04:05

Det eneste der virker (ud over at holde sig på måtten) er at konstant udsende en modlaser som f.ex. nogle garageåbnere, så bilen forstyrrer målelaseren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 19:10

Ikke fordi det har noget med spørgsmålet at gøre, men.

Mig bekendt er det dyrere i bøde at køre rundt med en ´scrambler´ end modtage en fartbøde.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mhedia.policeradarscanner&hl=da

Citat
§ 1. Køretøjer må ikke være forsynet med udstyr eller løst tilbehør,
der er indrettet til at modtage elektromagnetiske bølger fra
politiets udstyr til hastighedskontrol, eller som er indrettet til
med elektromagnetiske bølger at forstyrre politiets udstyr til
hastighedskontrol.

Bekendtgørelsen kan findes på retsinfo.dk.