/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fejlfinde motor
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 11-05-14 16:16

Behøver lidt hjælp

En motor Briggs og Stratton til havetraktor starter men stopper med det samme, hvile og starter men stopper med det samme

Hvor skal jeg begynde at lede.

vh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-05-14 16:26

Er der benzin og olie på?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 11-05-14 16:42

kommer benzinen frem til cylinderen i tilstrækkelige mængder?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-05-14 16:46

se på tændrø/skift r-rens luftfilter/udskift-og hvis benzin er fra sidste efterår så nytappet på .

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-14 22:02

Lyder til skidt i kaburatordysen. Så kommer der kun 5-10 motorslag - så dør motoren.

Tag luftfilter af, skil kaburator ad, motioner flyderen - og så fjern skidt fra flyderdysen. Det tager ca. 30 minutter 1. gang man gør det - selvom det ser umuligt/svært ud til at starte med.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-05-14 22:14

Thomas Mygind det lyder som om du har fat i noget

Så skal jeg bare havde identificeret karburatoren på denne havetraktor.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-05-14 23:29

Hvad med lufthullet i tankdækslet? Hvis det er stoppet, kører motoren også meget kort.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 12-05-14 08:49

Havde samme problem og fandt fejlen i tanken. Stoppet af snavs i tilførslen til karburatoren.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-05-14 10:19

Trykluft, det er en rigtig god ting til at får gennemgang i systemet. Du kan være heldig med blot at blæse igennem, når tanken er tømt og du skal blæse "baglæns". Det er givet vis et karburator/filter problem.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-05-14 18:14

Tak for svaret Thomas_Mygind.