/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Medlem af ancestry.co.uk/
Fra : pallebhansen
Vist : 1012 gange
500 point
Dato : 10-05-14 23:21

Er der nogen der er medlem, og som kan slå disse op:
Dorthea Louise Henriette Straah gift med Anders Pedersen
VH Palle

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-14 00:32

Prøv et Engelsk fora. Prøv MyHeritage family tree bilder.

Kommentar
Fra : freja55

Dato : 11-05-14 13:29

Jeg kan logge ind, men hvad er det du søger og hvor?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-05-14 14:09

Hvis man søger i google efter
Dorthea Louise Henriette Straah, så ser det ud til at ancestry har dette:
http://search.ancestry.co.uk/cgi-bin/sse.dll?uidh=000&rank=1&new=1&so=3&msT=1&gsln=Straah&MSAV=1&cp=0&cpxt=0&catBucket=rstp&gl=34&sbo=t&gsbco=Sweden&noredir=true

Jeg har beregnet hun er fra ca 1828 og er gift med Anders Pedersen, og han kunne være født 25-1-1818 og er muligvis ham der dør Skjellerup Fattiggård, Linå Sogn 30-3-1908
Iflg folketælling ser de ud som bestyrere af Skjellerup Fattiggård, Linå Sogn, som blev oprettet 1868

Jamen alle oplysninger er velkomne.
VH Palle

Kommentar
Fra : freja55

Dato : 11-05-14 14:45

Der står ikke noget - andet navnet, og så henviser Ancestry til Family Search. Det er der kilden kommer fra. Så prøv der.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-05-14 16:43

Family Search har ikke noget på hende ?
Og heller ikke noget på hendes datter:
Petra Laura Marie Louise
VH Palle

Kommentar
Fra : Huusom

Dato : 11-05-14 17:11

Ifølge folketælling 1870 i Skjellerup, Linå sogn er Anders Pedersen 42 år, født i Røgen sogn, Skanderborg. AO opslag 22 i Røgen sogn oplyser at Anders er f jule aften 1828 af Peder Laarsen og Maren Andersdatter.
Dorthea Louise Henriette Straah er ligeledes 42 år og f i Sleswig, Gottorp sogn.
De har 3 piger, Petra Laura Marie Louise Pedersen f 1861 i Linå sogn - se opsl 94, Martine Leonore Pedersen f 1866 i Lineå sogn - se opsl. 31, Camilla Augusta Pedersen f 1868 i Lineå sogn - se opsl 39.
mvh Huusom

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-05-14 18:41

Hej Huusom
Ja mange tak, men jeg havde fundet det meste, dog ikke Anders Pedersens dåb, hvor faderen hedder Peder Laursen
Hvorfor FT i 1870 ikke er digitalt indlæst endnu, er et spørgsmål ?
Der er også denne FT:
Skanderborg, Gjern, Linaa, Linå, En Gaard, 68b, FT-1860, B6178
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Pedersen 38 Gift Indesidder, Væver Røgen Sogn Skanderborg Amt
Doris Pedersen 38 Gift Hans Hustru Holsten

Men hele min søgen er fordi Anders Pedersen og Dorthea Louise Henriette Straah (Hvor gift ved jeg ikke) får deres første barn:
Petra Laura Marie Louise Pedersen, (Hvor død ?)
Hun bliver gift med Christoph Edmund Schou 24-2-1885 Skive Sogn, Hindborg, Viborg 1863-1892 opslag 69
De får 5 børn

Eleonora Dorothea Schou 11-4-1885 Randers, Sankt Morten 1883-1887 opslag 296
Aage Bjørnholdt Schou 21-1-1892 Århus Vor Frue 1892-1895 opslag 3
3 næste også vor frue
Christoph Edmund Schou dør 17-2-1923 Århus Vor Frue 1922-1931 opslag 13, hvor hans kone kaldes Bjørnholdt (Bjørnholt)
Mange af efterkommerne tager efternavnet Bjørnholt-Schou

Landsarkivet 17 jan 1948
Forældrene viede 24 feb 1885 i Skive. Døbt af Rützou. Har i Fl. Kgl. Bevilling af 18 jan 1945 faaet Navneforandring til Otto Anders Bjørnholt-Schou (LA Jr. Nr. 76/1948). Landsarkivet i Viborg den 17 jan 1948. Attesteret af: E.B. Hans Kistrup ??
Ingen ved hvor Bjørnholt kommer ind i billedet, kun kan det komme fra:
Petra Laura Marie Louise Pedersen(Petersen)(Bjørnholdt), Som konfirmeres i 1875 Linå 1873-1885 opslag 161
Bjørnholdt kun nævnt ved hendes mands død, og hun efterlever sin mand i 1923, men flere gennmgange af døde kvinder efter 1923 i vor frue århus, giver ikke resultat.
VH PalleBHansen

Kommentar
Fra : Huusom

Dato : 11-05-14 19:47

Undskyld, det her forstår jeg overhovedet ikke.
Hvad er det egentlig du søger? Jeg mener jeg har fundet den rigtige Anders Pedersen og ligeledes hans hustru og børn indtil 1869. Den Anders Pedersen du nævner er født i 1818 er jo helt tydeligt forkert.
Måske kunne man oplyse i spørgsmålet lidt mere konkret om det er en vielse eller om det er en efterkommer man søger. Jeg er da ærgerlig over at have brugt tid på at skaffe oplysninger som du påstået havde.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-05-14 21:42

Hej du misforstår, jeg skriver netop tak og at du fandt den rigtige Anders Pedersens dåb, som jeg ikke havde.
At jeg gerne vil havde Dorthea Louise Henriette Straah fødsel og død og vielse, er godt hvis det kunne findes, fordi det måske kan hjælpe mig videre til oplysninger om hendes datter: Petra Laura Marie Louise Pedersens navneændring.
Og måske hvor Petra Laura Marie Louise Pedersen er død.
VH Palle

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-05-14 23:49
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-05-14 09:48
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-14 14:07

katekismus
Jo jeg har set det, desværre er det nærmest det eneste der dukker frem når man søger på google.
Men ellers godt forsøgt.
VH Palle

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-05-14 10:42
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-05-14 16:48

Hej katekismus
Der er ikke noget om Bjørnholt
VH Palle