/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sydamerikansk sang.
Fra : Mosebaek
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 10-05-14 18:42

Hørte lige Laidback med Sunshine Reggae. Så kom der en anden sang op til overfladen,noget lignende.

Så vidt jeg husker,var den med en Brasiliansk sangerinde. (Som dog vist var af Italiensk herkomst).
Men ialtfald en Brasiliansk sang.

Sangen hærgede hitlisterne verden over,også herhjemme. Ca. 20 år siden.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-14 19:37
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-14 19:43
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-14 20:36
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-14 20:42

Desværre. Mere i Reggae stilen. Bl.a. harmonika afkompaniment.

Skammeligt jeg ikke kan høres på Kandu. For nu kan jeg nynne den.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-14 20:59

Nu har jeg et problem......kan jeg tildele mig selv point???

Sangen er her. Desværre dårlig kvalitet.

http://www.youtube.com/watch?v=AJFIsJh5e-0

Men tak for anstrengelserne.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-14 21:07

Her er den originale

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-14 21:13

Det var jo så Lambada,med Kaoma. Lambada er jo navnet på en dans,men åbenbart også titlen på sangen. Måske det første er affødt af det sidste.
Citat
Så vidt jeg husker,var den med en Brasiliansk sangerinde. (Som dog vist var af Italiensk herkomst). Men ialtfald en Brasiliansk sang.

Her tog jeg så fejl,idet det viser sig hun er Fransk-Brasiliansk.

Men det kan vi vel leve med.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-05-14 21:27

Er det virkelig 20 år siden, hold da op hvor tiden går!

Når man skulle lære at danse lambada skulle man have en tømmer blyant i rø... øæh bagdelen
og når man så kunne lav 8 taller på en væg havde man den rigtige bevægelse!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-14 21:28

Man bliver glad i låget af den sang....lyder som et produkt af livsglæde.

........hvide strande......køligt hvidvin i glasset.
Jaja,man har da lov at drømme.

Det må jo så nok blive Klaudi,for en rimelig god version af sangen.
Jeg lader den lige stå indtil videre (spørgsmålet),hvis andre gerne vil lytte.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-14 13:15

Tak... for at få lov a' vær' me' på en lytter Mosebaek (..og tak til Klaudi )
Her er så en 'original' vuggesang ...fra alt andet end urskoven, selvom bandet hedder : Deep Forrest

Men hva' ??? Den Danske Sommer er nu heller ik' så ring' endda

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-14 13:22

..men her er så en hyldest til den Syd-Amerikanske ur- og regnskov:

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-05-14 20:20

Tak for svaret Klaudi. Og tak til alle jer andrer,for inspiration.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-14 20:57

velbekomme