/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Skiferbordplade
Fra : vivib
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 08-05-14 08:46

Jeg har et sofabord i skifer indendørs.
Nogen der har et godt råd, hvad jeg kan smøre det med og få en pæn overflade igen..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 08:49

Pleje af skifer

Anvendt som bordplader, gulvbelægning m.m. skal skifer behandles som øvrige naturstensmaterialer. Skifer skal have tilsat fedtstof i form af vand, tilsat natur sæbespåner eller kokos sæbe, for at give stenen farve, men dette er samtidig medvir­kende til, at stenen er lettere at vedligeholde.
Med tiden kan der aflejres "kalksæbe" i ujævnhederne i skiferen. Fliserne skal i så fald bearbejdes med et fedtafrensende produkt, som findes i handelen. Skiferen skrubbes godt med en børste for at få kalk/snavs ud af ujævnhederne, og der vaskes efter med rent vand. Nu er skiferen imidlertid udtørret og skal igen behandles med vand, tilsat natursæbe eller kokossæbe.

http://www.zurface.dk/stentyper/vedligeholdelse.aspx

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-05-14 08:49

skiferolie

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 08:53

Lidt flere muligheder fra google http://bit.ly/1iu4RPQ