/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Der må være nogen, som kan fortælle om
Fra : axelbjarne
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 06-05-14 09:54

Det må være nogen, som kan fortælle mig, hvordan man sætter e-mail konto op i Windows Live Mail. Da mit nuværende, Telenor stopper med at udbyde e-mail konti fra den 15. juni 2014.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 06-05-14 10:11

hej normalt kan man gå ind på sin udbyders hjemmeside og se hvordan ens email program skal sættes op , det kan jeg , og det er for alle de gængse email programmer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-05-14 10:33

Du kan også - gratis - lave en gmail adresse til din post.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-05-14 10:40

Jeg synes faktisk godt om, at min mail program ligger på skrivebordet. Nogen som kender Pegasus?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 06-05-14 10:51

prøv at kikke på denne side , http://www.pmail.com/faqs.htm
der kan man se hvordan man sætte programmet op .
MVH. Hardy

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-14 11:14

Du skrev i et tidligere spørgsmål
Citat
axe.bja@live.dk
det er en mail konto hos Microsoft og efter min mening et godt valg, den har ikke noget med din udbyder at gøre (Telenor, TDC eller andre) den kan du sætte op i Windows Live mail, Gå til Konti i fanebladet, klik E-mail og sæt kontoen op, din mail med live.dk skal sættes op sådan
Indgående post:

Teknologi
POP3
Servernavn
pop3.live.com
Port
Standard (995)
Forbindelsessikkerhed
SSL
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
Hele din e-mail-adresse
Adgangskode
Samme adgangskode som du normalt logger på webmailen med

Udgående post:
Servernavn
smtp.live.com
Port
25 eller 587
Forbindelsessikkerhed
SSL/TLS (*)
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
Samme som for indgående post
Adgangskode
Samme som for indgående post

(*) Den officielle vejledning siger at forbindelsessikkerheden for udgående post skal være SSL/TLS, men vi har fået oplysninger om at det skal være STARTTLS i stedet for

Oplysningerne er fra hjælpesiden til Thunderbird, her kan du læse indstillinger til flere danske og udenlandske mail konti:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Kommentar
Fra : molped

Dato : 06-05-14 11:24

Hvis du har en Android telefon, vil jeg anbefale dig at bruge
Gmail i stedet. Det gør livet så meget lettere - ikke bare mht. mail
men også synkronisering af kalender, dokumenter, apps og login til
et hav af forskellige webtjenester.

BH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-14 11:28

Outlook som er Windows Live Mail fungerer udmærket på en Android telefon, den overtager mail, kalender, kontakter med mere så man ikke bøher bruge G-mail, altså ingen grund til at skifte til G-mail

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-05-14 13:28

Når jeg går ind under konti i Live, er der ikke andet 3 faneblade, hvor der bl.a. Genereelt, og 2 faneblad står der URL mail server ect. og under 3. faneblad, står der nogle tomme rubrikker, hvor der ikke skal stå noget.

Alt det som o.v.n skriver, genkendes ikke på den konto jeg har.
Er det fordi, at der er forkel på de 2 her.

Windows Live Mail og Live Mail

Ude i venstre kant hedder kontoen hedder:

Live (axe.bja)
Indbakke
Kladder
Sendt post
Uønsket post

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-14 13:40

Citat
Det må være nogen, som kan fortælle mig, hvordan man sætter e-mail konto op i Windows Live Mail. Da mit nuværende, Telenor stopper med at udbyde e-mail konti fra den 15. juni 2014.

Kan du ikke bruge det som jeg sendte dig i går?

Normalt skal du ikke bruge ind/udgående server, det er nok at skrive din mail adr + kode

[U]Brug kun dette[/U]
Logonnavn : axe.bja@live.dk
Adgangskode: *********
Server URL: https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/sync.aspx

Hvis ikke Windows Live mail-adressen er automatisk godkendt,
kan du prøve med disse indstillinger.

Postkasse-type: POP3
Brugernavn: dinmailadresse@live.dk
Adgangskode: Koden til mailboksen

Indgående mailserver: pop3.live.com
Sikkerhedstype: SSL
Sikkerhed (serverport): 995

Udgående mailserver: smtp.live.com
Aktiver: Login påkrævet (samme som brugernavn/kode til mailboksen)
Sikkerhedstype: TLS
Sikkerhed (serverport): 587 eller 25

Citat
Er det fordi, at der er forkel på de 2 her.
Windows Live Mail og Live Mail

Ja der er forskel, det skrev jeg også til dig i går!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-05-14 15:01

Er der nogen som vil sende mig et link, hvor jeg kan hente Windows Live Mail, og få den konto, som o.v.n. henviser til...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-14 15:14

Link til Windows Live Essentials (Windows Live Mail)
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials

Filen du downloader hedder wlsetup-web.exe, gem den på Skrivebordet og kør den derfra,
eller kør den direkte hvis du får den mulighed!

Når installationen er startet får du mulighed for at vælge de programmer du vil installerer,
klik på det du vil installere og er det installeret i forvejen bliver det opdateret.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-14 15:17

Citat
og få den konto, som o.v.n. henviser til...

Hva'for en konto, du har jo allerede oprettet en Live/Hotmail konto, så du skal ikke lave flere,
så går der da først rigtigt "ged" i den, det er der vist rigeligt i forvejen!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-05-14 16:25

Hvis jeg bruger det link, som du har lagt ud Klaudi, så ender jeg op med en konto med 3 fanblade, og det virker ikke....derfor var ude efter et link, så det ender op med en konto, hvor jeg kan sætte det op efter .o.v.n.

Sådan her:

Du skrev i et tidligere spørgsmål

Citat
axe.bja@live.dk
det er en mail konto hos Microsoft og efter min mening et godt valg, den har ikke noget med din udbyder at gøre (Telenor, TDC eller andre) den kan du sætte op i Windows Live mail, Gå til Konti i fanebladet, klik E-mail og sæt kontoen op, din mail med live.dk skal sættes op sådan
Indgående post:

Teknologi
POP3
Servernavn
pop3.live.com
Port
Standard (995)
Forbindelsessikkerhed
SSL
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
Hele din e-mail-adresse
Adgangskode
Samme adgangskode som du normalt logger på webmailen med

Udgående post:
Servernavn
smtp.live.com
Port
25 eller 587
Forbindelsessikkerhed
SSL/TLS (*)
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
Samme som for indgående post
Adgangskode
Samme som for indgående post

(*) Den officielle vejledning siger at forbindelsessikkerheden for udgående post skal være SSL/TLS, men vi har fået oplysninger om at det skal være STARTTLS i stedet for

Oplysningerne er fra hjælpesiden til Thunderbird, her kan du læse indstillinger til flere danske og udenlandske mail konti:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-14 16:30

Citat
Hvis jeg bruger det link, som du har lagt ud Klaudi, så ender jeg op med en konto med 3 fanblade, og det virker ikke....

Det kan du os, du skal vælge POP3 opsætning når du klikker på opret ny konto!

Citat
derfor var ude efter et link, så det ender op med en konto, hvor jeg kan sætte det op efter .o.v.n.

Det er lige de samme oplysninger du fik i går!
Du roder vist for meget rundt i det!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-05-14 17:35

Her et par billeder af konto opsætning i WLM med pop3 og smtp
http://peecee.dk/upload/view/437071/full

og egenskaber for konto når den er opsat
http://peecee.dk/upload/view/437070/full

jeg har sløret din mail adr!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-14 01:28

Fin forklaring i billederne Klaudi, nu burde det være en smal sag at oprette kontoen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 08:11

Så lykkedes det vist, pr fjernstyring

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-05-14 10:15

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-14 10:20

selv tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-14 10:33

Citat
Så lykkedes det vist, pr fjernstyring
hvis Klaudi har været inde og fjernstyre spørgers computere så burde accepten være et af Klaudis svar, men sådan er der så megen uretfærdighed

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-05-14 15:07

Nogen som har humør skoende på, hvem siger også, at alt skal være så surt...egentlig længe siden, jeg har været på siderne, hvor man lægger sig flad af grin....og vi ved alle det er så sundt..

Man kan godt forsvare at lave sprængt oksebryst i køkkenet, et bombesikkert rum er ikke nødvendigt.

mvh.
Axel