/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows live mail
Fra : axelbjarne
Vist : 1390 gange
100 point
Dato : 03-05-14 17:17

Jeg har en Windows live mail konto.

adressen er:

axe.bja@live.dk

Når skal taste adgangskoden ind, som er den samme sin min Micosoft Konto, den kan jeg godt komme med ind på...men når jeg taster den ind på min e-mail adresse melder den fejl. Der står også kun udbakke, der mangler indbakke, kladder, sendt post, og uønsket post og slettet post, hvor er disse mapper? Eller hvordan får jeg dem tilføjet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 03-05-14 17:22

Du skal oprette en mail adresse i live mail, åbn Windows Live Mail og klik på fanen Konti,
klik så på E-mail ikonet, følg så vejledningen for at tilføje din konto

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 21:14

Jeg får ud fra, at adgangskoden skal være den samme, som jeg bruger til min Microsoft Konto?

Jeg bliver også 67 år til sommer...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 08:26

Det er din live mail + kode du skal skrive i felterne for at logge på/oprette konto i Windows Live Mail

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 16:01

Når jeg sender en mail til mig selv, så kan jeg se i "Sendt post", den er afsendt, men den havner ikke i min Indbakke - hvor den havner - det et ikke godt at vide..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 16:17

Har du fået "foldet" din konto ud?

Der er en pil ud for din konto >Live(din mail)
klik på pilen så kommer de andre punkter.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 17:42

Jeg er mere på den, end jeg er med på den....ind med skeer, er åbenbart ikke nok...leder med lys og lygte, kan jeg ane en smule latter....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 18:17

Her er et billede af et par af mine kontoer i WLM, ligner det noget du har?
http://peecee.dk/upload/view/436947

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 19:29

Dit mail program, ligner mit, problemet er, at der ikke noget som havner i Indbakke, hvor alle mine modtagne mails skulle ligge. Jeg har nu kun en mail konto.

Går jeg i egenskaber for konto, under Server står der:

E-mail serveren er en HTTP-server, så kommer der en tekstboks, hvor det starter med

mail.services.live.com/Delta.Sync_v2.0.sync.aspx - det er ikke hele teksten.

axe.bja@live.dk
eller
axe.bja@live.com er det lige meget om det dk eller com

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 19:51

I egenskaber for konto, skal der under Server stå:

Logonnavn: axe.bja@live.dk
og i boksen nedenunder skal stå din Adgangskode: *********

Din mail adr ender på dk

På fanen Generelt skal der være markering i
Medtag denne konto ved modtagelse af mail eller synkronisering

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 19:55

Jeg har modtaget en mail fra min bror, jeg har oprettet mig på Outlook.com for at synkronisering med de øvrige i programmer i Windows Essentials 2012. Mailen havnede i Outlook.com under "sendt post", hvor den egentlig skulle være i "indbakken", så godt er det ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 20:02

Det lyder mere og mere mystisk!

Har lige sendt dig en mail, så må vi se om den havner hvor den skal!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 20:09

Starter med en orange advarsel med udråbstegn

"Under sendt post" mappen,
i rubrikken hvor mails ligger er der en gul bjælke hvor der står øverst

Ukendt afsender   Slet og bloker   Tillad afsender

Afsenderen findes ikke i dine kontaktpersoner eller over dine tilladte afsendere

Det er mig selv, som har sendt mig en mail, for at se, hvor den havnede..
axe.bja@live.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 20:15

Der klikker du på Tillad afsender.

Har du fået en fra mig?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 20:16

Din mail fandt jeg i Outlook.com under sendt post, men den forsvandt hurtigt igen, og nu ved jeg ikke hvor den er...det er meget mystisk.

Kan det være fordi, jeg eksportere mine kontaktpersoner til en CD og imortere til den nye Window Live mail i dag. Kan der havde været snavs med over til den nye?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 20:20

Nu har jeg fundet din mail i Outlook.com under den rigtige mappe - Indbakken, bare ikke i Indbakken under Windows live mail...

Er det en sejr?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 20:27

Citat
Er det en sejr?

Ja det må det være, så er der da noget der er ok!

Har du lavet filter/regler i WLM så den måske sortere mail og flytter dem til anden mappe?

Modtagne mail burde havne i indbakken!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 21:02

Nej, jeg har overhovedet ikke foretaget mig noget, som skulle indikere, at det ikke bare skulle virke. Det er noget mystisk...

Jeg prøver at afinstallere Windows Essentials 2012, og installere igen...det her kan tage pippet fra enhver...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-14 21:17

Prøv at nøjes med at fjerne mail konto og så oprette den igen!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 22:00

Jeg har lige kørt fejlfindingsværktøjet og den fandt fejl. men det kan jo ikke undre, magen til et problem, skal man lede længe efter...

Den gik jo ud i Skyen, eller hvad den nu hedder, for at synkroniser. Men jeg afinstaller Mail programmet og henter det igen...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 22:15

Windows Essentials 2012 det har jeg lige gjort-altså afinstalleret det hele og fik ryddet godt og grundigt ud, ved hjælp af Revo Unistaller og fjernede under Værktøj unødvendige filer, og der var en mængde...+ Ccleaner.

Når jeg bruger synkroniserings værktøjet, står der nederst på siden, at hvis det ikke virker, skal man kontakt kundesupport.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/sync-settings-pcs

Jeg har gjort det lige efter "bogen". Det må da være ude i skyen, og det lidt finere ord i dag - OneDrive -

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 22:17

Jeg troede faktisk vi skulle til at have det lettere med en Microsoft Konto og wupti sidder jeg i l... til halsen

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-05-14 22:55

Hej Klaudi

Har du et godt bud på, hvordan jeg forklarer Microsoft om mine mails problemer, så de forstår det.

Ligeledes om synkroniserings problemerne som heller ikke virker.

Stor hilsen
Axel

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-05-14 10:40

Hej Klaudi!

Hvad hedder mine serverindstillinger? I Windows live mail.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-05-14 12:19

Hos Telenor er serverindstillinger:

pop3
mail.telenor.dk

SMTP

mail.telenor.dk

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-05-14 12:50

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-05-14 15:58

velbekomme

Din server er den du skrev tidligere
mail.services.live.com/Delta.Sync_v2.0.sync.aspx

Du skal kun bruge din mail adr og din kode til WLM!