/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Opera browser
Fra : Eyvind
Vist : 518 gange
500 point
Dato : 03-05-14 11:22

På grund af, at Internet Explorer er blevet usikker, har jeg hentet den norske Opera browser (dansk)
Ved et tilfælde fandt jeg indstillingerne ved at klikke på Opera logoet øverst til venstre, men det hjalp mig ikke til at lave en genvej på skrive bordet, så hvordan gøres det.

Ps. vender tilbage senere på dagen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 11:30

Kan du ikke højreklikke på den genvej du starter det med og så vælge Send til...
og så vælge Skrivebord (opret genvej)?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 12:12

ps, der bliver ellers oprettet en genvej på skrivebordet under installation!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 13:50

Jow Joe - men i ie kunne jeg bare trække adresse linjen ud på skrivebordet ( som nu næsten er fyldt op med genveje)
Jeg vil have flere "startsider" liggende på skrivebordet, til forskellige hjemmesider.
Det kan jeg med ie og chome og fx

PS. Med Opera kan man også tegne i meddelelses området, når der Mailes i Androiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-14 14:15

Hvis Opera er
STANDARDBROWSER ?

..så lægger du skrivebordsgenveje til i-net adresser som du plejer

Citat
1. Højreklik på skrivebordet.
2. Vælg Ny > Genvej.
3. I feltet "Angiv, hvor elementet er placeret" skriver du http://www.osv.osv.osv ;-)
4. Tryk på Næste.
5. I feltet "Skriv et navn til denne genvej" skriver du: osv.osv.osv
6. Tryk på Udfør.

Nu finder 'systemet' selv ud af at åbne siden med valgte standardbrowser.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 14:29

Nåe ja, det var jo ikke til at vide at du ville have flere sider, du efterlyste jo kun en genvej på skrivebordet!

Der laver du en genvej ved at højreklikke på Skrivebordet og vælge Ny > Genvej,
indsæt stien til browser, f.eks. "C:\Programmer\Opera\opera.exe" http://url_du_ønsker osv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-14 14:39

Ps. Hvis du vil haveskrivebords genveje til frskl. adresser? ..som skal åbnes med frskl. browsere?

Så må du angive programmet med rette parametre:

Eks. Åbn http://www.dmi.dk/ ...med: IE

iexplore http://www.dmi.dk/

..med Opera? ..same shit:

opera http://www.dmi.dk/

..og oprette som genvej på skrivebord

osv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 18:43

Herligt med en 1/2 forklaring....................

Er der nogen som lige gider lave en forklaring jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 18:49

Du laver du en genvej ved at højreklikke på Skrivebordet og vælge Ny > Genvej,
indsæt stien til browser, f.eks. "C:\Programmer\Opera\opera.exe" http://url_du_ønsker osv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 19:00

Nu skriver jeg det på et stykke pap - og håber det så bliver skåret ud så jeg kan forstå det.

Opera browser
Lave en genvej på skrivebordet
som åbner danske bank.dk
Helst på login siden ( altså før java starter )

Det kan jeg direkte i ie og chrome, ved at trække adresse ikonet ud på skrivebordet.
Det er XP jeg vil gøre det med.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 19:06

Vi prøver lige en gang til

Højreklik på Skrivebordet og vælge Ny > Genvej,
i vinduet Opret genvej skriver du i feltet, Angiv hvor elementet er,
"C:\Programmer\Opera\opera.exe" http://danskebank.dk
klikker på Næste,
skriv et navn til genvejen, her Danske Bank.
Klik Ok/Udfør

Ret stien til opera browseren så den passer!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 19:43

Tja - det virker ikke.............

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 19:46

Så har du lave det forkert!

Her er en lille video hvor jeg laver en genvej til Danske Bank med FF
http://youtu.be/9oaV6Za2JbE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 20:10

Ja det har jeg forsøgt
Opera er ikke sat til standard
Den bruger åbenbart ikke opera.exe men launcher.exe
Som jeg kan se i opera startside genvejen.

Nu er det jo min XP til bankbrug, så hvid jeg skal tage et screenshot skal det over via en pen, for den skal absolut ikke på nettet, udover banken.

Det vil jeg gøre i morgen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 03-05-14 20:42

Nu har jeg lavet en med Opera, og den er ikke sat til standard browser, det virker fint!
En lille ny video...
http://youtu.be/p8FKbtCH7oc

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 20:53

Superduper - så var den der.
Og original genvejen går til startside på Opera.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 21:32

Fino, den opera er da vist meget lig chrome, bare mere langsom

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 23:42

Ja måske men nu skal den prøves.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-14 07:53

Jeg tror efterhånden du er blevet lige så langsom i optrækket, som min nu 10 år gamle computer
Tror du ikke du skulle prøve en defragmentering efter den seneste opdatering Eyvind
</MOLOKYLE>
Ps. Go' søndag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-14 09:25

Først må jeg lige takke for de dejlige returpoint.
Molekyle - du bliver også ældre, og du kan glæde dig til ikke at kunne huske, alt det der bare sad på rygraden før i tiden.
Det er heldigvis stadig muligt for mig, at rode med lidt digitalteknik og relæteknik.

PS. Jeg er glad for løsningen som Klaudi skar ud i pap til mig, men det undrer mig lidt, at man ikke som i browserne ie og chrome ........ bare kan trække adressen ud på skrivebordet

Hilsen fra årgang 43

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-14 15:11

Eyvind -> Så er du godt med ..og kan sove roligt:
Citat
det undrer mig lidt

MIG ? ...undrer det ..MEGET !!!

Ps. Vil du med på skolebænken igen?

Altså: Skyde elastikker efter de kønneste piger i klassen. Fredagsbar. Ryge i 'smug' (..Ok. du er holdt op, men så ka' du jo ta' en 'tygger' med Nicorette?).

Jeg overvejere det altså seriøst:

http://www.ug.dk/uddannelser/videregaaendeuddannelservvu/serviceprodit/akademiuddannelsen_i_informationsteknologi/webprogrammering_client-side_akademiuddannelsen_i_informationsteknologi.aspx

Vi kunne bli' sidekammerater?

Ps. JEG ..ska' nok stille de 'intellingente' spørgsmål !
..imedens ???
..så henter du øller
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-14 19:49

Jeg er holdt op med at:
Ryge
Gå med piger
Drikke øl og spiritus

Og da sandheden er ilde hørt..........................så lyver jeg lidt.

Ok - hvis du stiller de intellingente spørgsmål, så skal jeg nok trøste alle lærerne.