/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Iexplorer 11
Fra : kaison
Vist : 369 gange
130 point
Dato : 02-05-14 22:34

Jeg har for få dage siden opdateret til Explorer 11 fra Explorer 9. Opdateringen forløb uden fejl, men efterfølgende kan jeg ikke opretteekstra faner. Jeg har oprettet en fane med Google og hver gang jeg tilføjer en ny fane er den væk igen efter genstart. Når fanen er oprettet går jeg ind under "Funktioner" - "Internetindstillinger" og klikker på "Brug denne side" under fanen "Generelt". Adressen på fanen bliver vist, men er væk igen ved næste opstart af Explorer.
Iflg. en hjemmeside, (husker ikke navnet) kan min Computer være inficeret med spyware. Jeg har derfor købt adgang til SpyHunter, men dette program finder ikke noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-14 22:41

Rolig nu, din computer behøver ikke være inficeret fordi Internet Explorer ikke viser fanerne som du gerne vil have dem vist, gå til Internet indstillinger og se under fanen Generelt, midt i vinduet kan du klikke på Faner og sætte dine indstillinger

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 02-05-14 23:20

Disse indstillinger har jeg kontrolleret. Indstillingerne er fuldstændig magen til indstillingerne på min kones Computer, hvor fanerne i Explorer virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 07:29

Sådan tilføjer eller ændrer du startsider på skrivebordet
http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/change-home-page#ie=ie-11

Åbn skrivebordet, og tryk eller klik derefter på ikonet Internet Explorer på proceslinjen.

Tryk eller klik på knappen Funktioner Knappen Funktioner, og tryk eller klik derefter på Internetindstillinger.
Angiv URL-adressen på det websted, du vil indstille som startside, under Startside under fanen Generelt. Du kan tilføje mere end én URL-adresse eller tilføje det websted, du aktuelt er på, ved at trykke eller klikke på Brug aktuel. Hvis du tilføjer mere end én URL-adresse, skal du placere hver URL-adresse på en linje for sig.

Tryk eller klik på Anvend, og tryk eller klik derefter på OK. Næste gang du åbner en ny browsingsession eller et nyt vindue (eller trykker eller klikker på knappen Startside), indlæses dine startsider automatisk.
----

Under punktet Faner skal du lige tjekke at der ikker markering i Åbn kun den første startside når Internet Explore startes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-14 07:59

Det er vel ikke fordi du er 'kommet til' at bede IE11 om automatisk at nulstille indstillinger, når IE11 lukkes?

Så vil du nemlig 'starte forfra' med standardindstillingerne hver gang du igen åbner IE11.

http://support.microsoft.com/kb/923737/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 09:09

Citat
Det er vel ikke fordi du er 'kommet til' at bede IE11 om automatisk at nulstille indstillinger, når IE11 lukkes?

Så vil du nemlig 'starte forfra' med standardindstillingerne hver gang du igen åbner IE11.

Det er da kun en gang den gør det og du skal selv hente et program der udføre den opgave,
hvis det er Windows 7, Windows Vista og Windows XP, er det Windows 8.1 skal du gøre det manuelt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-14 13:51
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-14 14:05

kaison -> Spy- og Adware tjekker du for, med dette gratris program:

SuperAntiSpyvare (SAS) :

http://www.superantispyware.com/download.html

Vælg:

http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 03-05-14 23:33

Tak for svarene, men desværre er løsningen ikke imellem. Jeg har været igennem alle løsningsforslag, selvom jeg i forvejen havde været det igennem. Jeg kunne jo have overset noget.
"Superantispyware" fandt 57 mulige spyware som blev slettet, dog uden det gav det ønskede resultat.
Hvis jeg sætter flueben i "start med faner fra seneste session" og klikker Anvend, burde fanerne blive gendannet ved genstart, men det sker ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-14 07:46

Har du prøvet at slette midlertidige internet filer og cookies? At rense registreringsdatabasen?

Ellers hent, installer og kør Ccleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

Her er en vejledning på dansk:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Nb: Overvej nøje hvad du sætter af flueben. Visse 'ting' ruller brugerindstillinger tilbage til standard ved 'Rens'. F.eks. Vindues størrelse og placeringscachen og Brugerdefinerede filer og mapper. Andre 'ting' kan tage lang tid: Rens ledig plads. Disse tre flueben har jeg selv IKKE sat, når jeg ugentligt renser min maskine.

</MOLOKYLE>