/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Så er jeg kommet det nærmere Win 8
Fra : axelbjarne
Vist : 618 gange
500 point
Dato : 02-05-14 21:33

Jeg har store problemer med at mit internet og e-mail program ryster og bliver sort/hvid. Så tog jeg et skærmbillede og følgende stod der foroven. Windows 8.

Skidt i computeren UNICODE (UTF 8)

Så må det jo kunne opklares hvad det er for noget som computeren fejler. Det vil være en stor hjælp.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 21:55

Nu vil jeg sætte Mailwarebytes, som jeg har betalt for...til at køre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-14 21:56

Prøv lige at uploade det billede til peecee.dk

Det er en pudsig meddelse, for UTF-8 (Unicode Transformation Format 8-bit) er en tabsfri indkodning af Unicode-tegnsættet. kilde wikipedia

Prøv evt at køre en scanning af systemfilerne

Kørsel af værktøjet Kontrolprogram til systemfiler (SFC.exe)
http://support.microsoft.com/kb/929833/da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-14 21:59

Citat
Nu vil jeg sætte Mailwarebytes, som jeg har betalt for...til at køre

Det lyder som en god ide, men det havde ikke været nødvendigt at betale for det,
du kan/kunne prøve det i 30 dage, og der er os en gratis udgave af det,
eneste forskel er at det ikke laver realtime scan...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 22:02

Nu kører jeg en sfc /scannow

Jeg ved ikke hvordan jeg oploader til peecee.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-14 22:15

Her en lille guide til upload på peecee
http://klaudi.host22.com/guides/peecee/peeceeup.html

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 22:52

Nu har jeg kørt en sfc /scannow, og den fortalt mig, at der var ødelagte filer, som den ikke kunne reparere..

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 23:01

Så er filen oploadet

Skidt i computeren hedder den...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 23:08

Jeg kan ikke download antimalware, intern fejl...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 23:24

Når jeg prøver at downloade antimalware kommer følgende fejlmeddelelse:

Intern fejl:
Expression error ”Runtime Error” (at 57:177)
Extenal at expression

Der kommer flere af slagsen, når jeg prøver at gennemtvinge downloaden...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 23:33

Jeg har fået installeret antimalware og den kører nu, det tager vel hele natten?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-14 00:37

Linket til din fil er: http://peecee.dk/upload/view/436883
du behøver ikke sætte billedet ind i et dokument, upload det bare som det er.
Det er et skærmbillede af dit mail program, så vidt jeg kan se er det Windows Live Mail og du er i gang med at skrive en mail, og programmet svarer ikke, det betyder at et eller andet tager alle kræfter så Windows Live Mail ikke har kræfter til køre.
Er det her at skærmen flimrer?
Malwarebytes Antimalware kan finde og fjerne de fleste uønskede bagrundsprogrammer som er installeret sammen med legal software og det tager ikke hele natten at scanne din computer.
Du skulle være mere forsigtig med hvad du klikker på ude på det store stygge internet, du skriver at du har betalt for Malwarebytes Antimalware og så har du real time beskyttelse, det skidt du har på computeren er kommet ind inden du installerede Malwarebytes Antimalware men burde stadig kunne findes og fjernes.
Måske du skulle prøve at scanne med Malwarebytes i fejlsikret tilstand, det er ikke så enkelt at komme til fejlsikret som det var i tidligere Windows, men læs her det kan lade sig gøre:
http://www.winhelp.dk/?mod=entry&id=713

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-14 00:47

Jeg glemte helt en forklaring på dit spørgsmål
Citat
Så tog jeg et skærmbillede og følgende stod der foroven. Windows 8.

Skidt i computeren UNICODE (UTF 8)
Skidt i computeren er titlen på den mail du er ved at skrive, se selv i linjen Emne.
UNICODE (UTF 8) er den kode programmet er indstillet til
og til sidst står der i parentes (svarer ikke) som betyder at programmet er travlt optaget eller at et eller andet (måske uønsket) kører på computeren og tager kræfterne sådan at dit mail program ikke kan arbejde i kortere eller længere tid.
Er det en computer som er købt med Windows 8 eller har du opgraderet?
Hvis du har opgraderet fra en tidligere Windows, har du så et bundkort som du kan hente Windows 8 drivere til?
Det kan godt være en driver problem du har, ikke nødvendigvis virus eller andet skidt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-14 00:50

Er jeg for dårlig til at forklare mig? Jeg har lagt mærke til at hvis en anden bruger svarer i dine spørgsmål så bliver mine indlæg overset.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 03:16

Board: ACER MCP73VE NVIDIA MCP73
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. R01-C2 02/26/2009

Nej, jeg har ingen muligheder for at afhjælpe beskadiget system filer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 06:03

Hvis du har mulighed for at lave en recover(tilbage til start, HUSK BACKUP af VIGTIGE ting)
kunne det måske afhjælpe problemet.

Eller gendanne pc til et tidspunkt hvor det virkede!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 07:18

Jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal redde den ved genoprettelse, jeg har godt nok en harddisk mere, men jævnligt har jeg kopieret harddisk 0 til harddisk 1, jeg var ikke klar over, at den var så syg.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 07:20

En DVD med Windows 8 på, kunne vel redde sfc /scannow, de manglende styresystems filer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 07:26

Citat
En DVD med Windows 8 på, kunne vel redde sfc /scannow, de manglende styresystems filer.

Ja det er jo en mulighed, men hvis den ikke finder filer på pc under scanning plejer den at spørge efter installations medie, men det er da et forsøg værd!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 08:27

ACER MCP73VE NVIDIA MCP73

er der ikke noget der hedder recovery? For ikke så længe siden hjalp jeg en dame med at gendanne hendes computer, det skete ved at jeg trykkede på en F et eller andet, og så gik den ellers i gang, og det lykkedes.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 08:29

Min harddisk er delt op i C og D, der skulle man kunne benytte sig af partion D.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 08:30

Det er noget skidt, at vi ikke har de fysiske cd/dvd mere...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 09:25

Fra Microsoft:

Du kan købe en Windows 8.1-dvd i Microsoft Store eller hos alle andre detailbutikker, hvis den er tilgængelig i dit land eller område. Du kan også købe den online i Microsoft Store i Østrig, Belgien, Canada, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Japan, Nederlandene, Danmark, Finland, Norge, Sverige, Spanien, Schweiz, Storbritannien og USA.

Så er spørgsmålet, om den kan bruges til at sætte i dvd-drevet og opdatere systemfilerne ved hjælp af sfc /scannow, som på den gamle XP.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 09:26

Du kunne jo os prøve at:

Optimere din pc uden at påvirke filerne
Hvis din pc ikke længere har samme ydeevne som før, og du ikke ved hvorfor, kan du optimere din pc uden at slette nogen af dine personlige filer eller ændre indstillingerne.

Sådan optimeres, nulstilles eller gendannes din pc
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 09:29

Du har jo en produktnøgle så du kan hente w8 og bruge den

How to Download Windows 7, 8, and 8.1 Installation Media — Legally
http://www.howtogeek.com/186775/how-to-download-windows-7-8-and-8.1-installation-media-legally/

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 09:46

Jeg har svært ved at finde min produkt nøgle, når jeg kører Berlac Advisor, viser den mig 2 slags, hvor der står Key:

Key: 4647B-T9V6P-QNGXY-W3RFD-8K49V)

og

Key: 2TYBW-XKCQM-XY9X3-JDXYP-6CJ97

Softwarelicens

c2cd56b8
FixCleaner - Settings 029-B12B6-BF050-187
Microsoft - Internet Explorer 89583-OEM-7332157-00211 (Key: 2TYBW-XKCQM-XY9X3-JDXYP-6CJ97)e
Microsoft - Office 2000 cd 2 50799-023-9543034-02850
Microsoft - Office 2000 Premium 51363-023-9543034-02489
Microsoft - PowerShell 89383-100-0001260-04309
Microsoft - Windows 8.1 Professional (x64) 00178-11224-64331-AB085 (Key: 4647B-T9V6P-QNGXY-W3RFD-8K49V)
Paragon Software - Paragon Drive Copy™ 14 Professional 5200
Spamfighter ApS - SPAMfighter {F4714DAA-07DF-4041-97AA-A65E9E918641}

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 09:50

Under Filhistorik, kan jeg læse følgende:

Der mangler nogle filer. Filerne findes på mediet til installation eller genoprettelse af Windows.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 10:01

Windows 8 Pro Pack (Dansk) (Produktopgraderingslicens) 299,- kr. kan jeg bruge den?

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=Windows+8&gclid=CMqI-6mjj74CFaPOcgod0gEATQ

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 10:04

Til o.v.n.

Er jeg for dårlig til at forklare mig? Jeg har lagt mærke til at hvis en anden bruger svarer i dine spørgsmål så bliver mine indlæg overset.

Det er du ikke, jeg mener ikke jeg foretrækker en fra en anden til at hjælpe, synes al hjælp skal værdsættes.

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 10:07

Citat
Windows 8 Pro Pack (Dansk) (Produktopgraderingslicens) 299,- kr. kan jeg bruge den?

Ja hvis du har en XP, Win7, eller Vista, da det er en opgradering!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 10:12

Citat
Ja hvis du har en XP, Win7, eller Vista, da det er en opgradering!

Det er så IKKE rigtigt, det er en opgradering fra Win 8 til Win 8 Pro!

Så den dur ikke!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 03-05-14 10:19

Du skal nok nærmere have denne udgave!
http://www.expert.dk/microsoft/windows8pro/p/10670/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-14 13:10

Du kan eventuel forsøge at nulstille Windows 8.1 og begynde helt forfra, det er helt forfra du logger ind som bruger som da du første gang startede Windows 8, jeg brugte funktionen på en bærbar som drillede efter opgradering fra Windows Vista til Windows 8, computeren kom til at køre fornuftig, det tager rimelig lang tid fordi Windows nulstilles og der hentes drivere fra Windows update.
Hvis du vil forsøge så sæt musemarkøren helt ned i højre hjørne af skærmen og klik på Indstil i den menu som kommer frem, klik igen på PC indstillinger som er nederst og igen klikke på Opdatering og genoprettelse, klik igen på Genoprettelse, der vælger du Fjern alt og geninstaller Windows, dokumenter og andre filer bliver hvor de er men selve Windows nulstilles total og bliver installeret med drivere som Windows selv finder på nettet, det kan gøres uden at have en DVD eller en recovery partion

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-05-14 16:23

Tak for svaret Klaudi. Har lavet en nyinstallation, så det kører perfekt ....tager selvfølgelig noget tid, inden jeg har fået installeret alle programmer igen...dejligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-14 16:44

velbekomme, håber det så har hjulpet og at det kører ok!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-05-14 18:32

Citat
Jeg har svært ved at finde min produkt nøgle, når jeg kører Berlac Advisor, viser den mig 2 slags, hvor der står Key:
Nej ikke hvis du har en lovlig kopi, så skal der være et ægthedsbevis på maskinen, ind imellem sidder det under batteriet på bærbare computere.