/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail-fil forsvundet efter redigering??
Fra : cristian2
Vist : 432 gange
40 point
Dato : 02-05-14 14:48

Jeg har modtaget en mail på gmail, hvori der er et dokument, (Word, Office 2000, Win7) som jeg skulle rette i. Jeg åbner dokumentet i mailen (kopierer det ikke først til hd på min pc) og retter det. Jeg gemmer det ved at klippe oppe på "Gem"-ikonet og går ud af dokumentet (kryds oppe i højre hjørne). Jeg går ind i mailen (mailen står stadig åben) igen for at åbne dokumentet, men ingen af mine rettelser er nu gennemført. Jeg søger dokumentets navn på min pc ("søg programmer og filer" nede i venstre hjørne), men dokumentet kommer ikke op.

Hvor kan det ny-rettede dokument gemme sig henne?

Tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-14 15:01

Citat
Jeg går ind i mailen (mailen står stadig åben) igen for at åbne dokumentet, men ingen af mine rettelser er nu gennemført
naturligvis ikke, det er vel en vedhæftet fil og den kopi du har rettet i har du gemt på computeren, åben dit tekstprogram (det program som du brugte da du rettede) og klik på Åben, der burde de seneste gemte dokumenter være vist som forslag og du kan åbne dokumentet igen.
Hvis du vil have rettelserne med så bliver du nødt til at vedhæfte det dokument du har rettet så mailen nu har 2 vedhæftede filer.
Jeg bruger ikke Google men Windows Live og hvis jeg retter i et dokument en mail i Word online så gemmes dokumentet i mit OneDrive det som tidligere hed SkyDrive.
Google har også et drev som vist hedder Google Docs, det er et online drev og du har måske gemt dokumentet der

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 02-05-14 15:26

Jeg har forsøgt "Åben" i et nyt Word-dokument og derefter tjekket indholdet i "Mine dokumenter" - her er det ikke. Det ligger heller ikke i Google Docs. Desværre ... Mærkeligt at det kan lade sig gøre at gemme de nye rettelser, men filen er væk ...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-05-14 16:15

Hvad med at bede vedkommende afsender af mailen at sende den igen?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-05-14 23:03

Når du åbner en vedhæftet fil på den måde, så åbnes den i midlertidige internetfiler.
Hvis du så ikke vælger "Gem som" så er den lidt sværere at finde senere

Sådan her finder du den rettede fil forudsat at du ikke har slettet temp filer:
Åbn IExplore --> funktioner --> internetindstillinger --> fanen generelt --> browserdata --> indstillinger --> vis filer

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 12-05-14 08:48

Citat
Sådan her finder du den rettede fil forudsat at du ikke har slettet temp filer:
Åbn IExplore --> funktioner --> internetindstillinger --> fanen generelt --> browserdata --> indstillinger --> vis filer

Nu bruger jeg Firefox - jeg har prøvet man kan ikke finde de betegnelser, du nævner her.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 25-06-14 17:28

Tak for svaret o.v.n..