/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Filezilla server
Fra : ThomasCSR
Vist : 513 gange
300 point
Dato : 02-05-14 10:23

Jeg er ved at opsætte en Filezilla server.
Jeg har problemer med at forstå alias-opbygningen
Jeg har i Filezilla lavet en "home folder" (C:\FTP)
Jeg vil gerne give adgang til W:\
Hvad skal jeg skrive aom alias og hvad skal jeg skrive/gøre med denne "homefolder"?
Jeg har fundet mange anvisninger på nettet, med de forudsætter alle, at man forstår det grundlæggende i aliassystemet. Jeg har også fundet en vejledning, der netop er det ENESTE sted, hvor der er skrevet noget om, at der skal oprettes en homefolder udenfor Filezilla. Uheldigvis er det engelske så dårligt i den artikel, at jeg ikke fatter resten
Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-05-14 10:39

Ja det er jo et godt spørgsmål!!!
Jeg kender ikke en filezilla server. Men bruger filezilla klient til at tilgå min Ubuntu server.
Her har jeg oprettet mange websider og mange brugere alt efter hvad jeg skal.
alias synes jeg kun er godt hvis jeg skal have andre til at finde deres egne hjemmesider.
jeg har om gået dette ved at laver et under dir der hedder users, og så give andre home dir i users og deres navn. Lige nu er der en download med nogle billeder. de er godt nok lidt for offentlige.
jeg bruger webmin til at administrere serveren, som bare er en gammel baerbar hvor batteriet ikke dur mere. En tower PC bruger gerne 150 watt i timen dette bliver et par tusser om året. Denne her bruger 28 watt. Men forklar dig videre og jeg skal give mit besyv med.
hilsen Steen Http://stoneplace.dk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-14 19:26

Spørg Eyvind - mener han har en Filezilla kørende - til privat brug.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-14 19:28
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-05-14 19:35

Jeg har faktisk fået serveren op at køre. (Den ENESTE måde at dele mapper på er med aliases, hvis man vil dele mere end en mappe.)
Nu er det så bare at få serveren til at "se" mine NAS. :-$

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-14 21:31

Citat
Nu er det så bare at få serveren til at "se" mine NAS. :-$

har du prøvet at ´lukke´ dine firewalls - har selv problemer med en gammel NAS og har opgivet dét, men jeg ved at der skal gives tilladelser til både dét ene og andet, før man kan se en NAS og ANDET, og især hvis det hele skal ´snakke´ med hinanden.

Håber du får det til at virker.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-05-14 07:55

Jeg har fundet dette link men har ikke haft tid til at prøve det. (Det kunne jo være, at andre kæmper med problemet )

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 300 point
Dato : 04-05-14 08:24

Der er vist noget jeg ikke forstår. Hvad skal du med en Filezilla server, nar du har flere nassservere. Hvad skal denne se dine nas for bare dine PCer kan bruge disse nass. Alle disse servere er linux servere, hvis disse servere kører samba kan windows maskiner tilslutte dem som gammeldags netdrev i windows XP mode. Men i det nye fildelings system i windows 7 har windows forsøgt at bruge nogle af linux filrettighedssystemerne som deres egen, og dermed holde linux fra fadet.
Kæmper selv lige med at få en Raspberry pi med openelec mediaplayer til at se mine billeder som ligger på en Medion Nas. Men denne nas når ikke synology Nas til sokkeholderne efter min mening.
Belær mig hvis der er noget jeg ikke forstår, Og hvad er en filezilla server?
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-05-14 16:47

Jeg har tyet til Filezilla-forum, der kom med svaret. Til alles gavn og glæde er linket her: https://forum.filezilla-project.org/viewtopic.php?f=6&t=9200

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-05-14 16:48

Du får pointene. Du har gjort mest for at hjælpe.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-05-14 08:25

Ja men tak for points. Prøver bare at bringe os tilbage til basic. Der er for mange måder at gøre tingene på. og windows og apple går alt for at vi ikke skal forstå sammenhængen. Alle kan skrive på nettet, så det gør at der står så meget der slet ikke passer.
hilsen Steen