/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
For tyk olie
Fra : mig-selv
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 01-05-14 19:59

Kan for tyk olie være grund til utætte pakninger? 15/30 olie.
Til en ældre MC fra 80´.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-14 20:27

For tyk olie kan ikke komme rundt i nyere maskiner.
For tynd olie pladrer hurtigt ud og kan ikke bære i gamle maskiner.
Fabrikkens anbefaling bør være det bedste.

Utæt pakning kan være / overtryk / ujævn sammenspænding / ujævne pakflader / forkert pakning / utætte stempelringe ..................bare lidt forslag.

Utætte pakdåser kan vende forkert.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 22:38

Citat
For tyk olie kan ikke komme rundt i nyere maskiner.
For tynd olie pladrer hurtigt ud og kan ikke bære i gamle maskiner.
Fabrikkens anbefaling bør være det bedste.

Utæt pakning kan være / overtryk / ujævn sammenspænding / ujævne pakflader / forkert pakning / utætte stempelringe ..................bare lidt forslag.

Utætte pakdåser kan vende forkert.

Eller´s gode foreslag?
Bortset fra dét, så havde jeg LIGE skiftet samtlige pakninger og ALT var som det skulle???
Men =/%""%& bundpakningen (cylinder/ motorblok) smed olie = IGEN..
Dog ikke mere end? dråber - men problemet startede da jeg smed en T Hansen olie på den:
http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/motorolie/iq-x-plus-15w-40-motorolie-4-liter/n-496471173/pn-495911412/
Nu har jeg så tappet dét af og smidt denne på den
http://www.jemogfix.dk/butik/auto__cykel/auto/olie_sprinkler_mm.aspx?pid=9034402&view=1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 22:43

Det fyldte for meget til at kandu vil være med:

Og i forbindelse med første olie-skift = efter ny knastaksel - smed jeg disse produkter i olien + gav knasten noge af samme stil = UTÆTTE pakninger X 2 gange

Knasten blev smurt ind dette + olien fik LIDT adetiver = hvilket jeg tror har lavet skaden/rne
http://www.oliebiksen.dk/shop/cam-shield-40c1.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 22:48

Den ´tømte´ olie så ihvert tilfælde mærkeligt ud = som om det var en (SOVS der skilte), og det med kun knap 100km
Ved første ´forsøg´ var der også lidt gullig? stads der hang fra topstykket/ ventil huset, så ??

Men det sidste kunne selvfølgelig have været en ´nat-sværmer´

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-14 09:02

Jeg ved ikke om firmaet "Glad og co" findes endnu, men de havde stor viden om olie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-14 09:02
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-14 19:12

Nå, så kørte jeg 100km uden andet end et par dråber.
Og så kan den også komme i ´frigear´ uden for meget ballede.
Så helt sikkert olie´en/ tilsætning der virkede forkert, nu er det så bare? om pakningen lukker tæt med tiden, ellers må der endnu en pakning til.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 22:00

Utætte pakdåser kan vende forkert.

ikke på min, men du har sikkert ret i at de/n gamle ikke var renset godt nok væk, så det er en ommer..
Købte denne og så må jeg se om den kan fjerne de sidste og for mig små mikro rester.
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Vask-og-Rengoring/Rengoring/Pakningsfjerner-3644/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-14 07:36

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-05-14 10:20

Hvis det er e n engelsk cykel du roder med, er oliespildet helt normalt,man kunne ovenikøbet få den tanke at tingene var lavet på forskellige fabrikker.
Min egen erfaring med forkert olie er heller ikke god,jeg faldt for Aldis til 29kr.istedet for den til98kr jeg plejede at bruge.Det kostede en cylinder og 2 stempler inden den kørte igen.Jeg taler om en 110cm 2 takter. Nu efter 11 sæsoner overvejer jeg at skifte den til PGO 150 eller PGO Tigra begge firtaktere,det skal nok blive sjovt.......Go sommr derude..Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-14 14:53

Keldd - husk at tage et kamera med IS - så du ikke får rystede billeder. For der er jo temmelig bakket dernede syd på.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-05-14 08:42

Eyvind:
Lige nøjagtigt i dag, ville en Kajak være mest rimelig, regn regn regn,
men det går nok over,det har det gjort alle de andre gange.
Hilsen
Keld.....