/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
cyklisk redundanstjek
Fra : lougen
Vist : 232 gange
100 point
Dato : 01-05-14 17:36

Det er den melding jeg får når jeg prøver at tilgå min eksterne harddisk. Den er ganske ny, og jeg fik denne meddelelse efter at jeg havde lagt en del filer ind på den. Jeg har læst her på forummet og på www om problemet, men kan ikke få kontakt med disken. Win.8/7 melder at de ikke kan læse disken.
Hvad kan jeg gøre, bortset fra at aflevere den tilbage! Det er jeg ikke så glad for, da jeg har personlige filer på disken. Jeg har prøvet at formatere den, men det kan jeg heller ikke.
Er der nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-14 19:12

Hvis det lykkes dig at formatere harddisken er alle dine filer væk.

Tag harddisken fra (når computeren er slukket)

Start computer
Tilslut USB harddisken
Gå til > computer > højreklik og vælg administration > klik på diskhåndtering
Kan du se din harddisk som nok hedder DISK 1
Og hvad viser den, i de farvede felter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 19:31

Citat
cyklisk redundanstjek

Betyder fejl på ´mediet/ disken´ - det kan dog også bare være en af dine filer på disken der laver problemet.
Åben Kommandopromp og kør chkdsk/f/r det plejer at løse problemerne, men ikke altid.

Hvis du vil have dine filer tilbage, så prøv dette, programmet er gratis + der er masser af gode vejledninger på samme side:
http://www.partitionwizard.com/help/partition-recovery.html

Og den fejl kommer som regel ALTID når man ikke bruger sikker fjernelse af drev.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 19:34

NB; du kan se om disken er defekt med dette program.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html
Ellers prøv at skift USB stik/kabel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 19:48
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 19:50

UPS, det var den forkerte vej (frem og ikke tilbage), men - alligevel.

Kommentar
Fra : lougen

Dato : 02-05-14 23:53

Jeg kunne ikke tilgå harddisken via min PC, men dit link til positionwizard hjalp, så det hele er nu fikset. Mange tak for hjælpen. du får alle point!