/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern HDD
Fra : mig-selv
Vist : 570 gange
50 point
Dato : 01-05-14 16:46

Hvordan finder jeg ud af hvor stor disk der kan være i et eksternt USB kabinet.
Og jeg tænker ikke på 2½ eller 3½ størrelsen - men på Gigabyte.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-14 16:56

Mig bekendt, er det kun den fysiske størrelse 2½ eller 3½" der har betydning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 16:59

Ikke helt rigtigt, man kan købe Kabinetter der ´kun´ kan tage 250/500GB og op efter.
Gamle kabinetter kan ikke klare f.ks 3TB diske.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 17:03

Sidder nemlig med et par ´eksterne´ med 2GB diske i og de kan ikke klare at afspille film (gennem en NAS), billedet pixelerer helt vildt - lægger jeg filmen over på NAS er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-14 17:03

Den oplysning har jeg aldrig set - men hvis du er stødt på disse oplysninger, har du jo selv svaret på dit spørgsmål!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 17:04

Citat
Sidder nemlig med et par ´eksterne´ med 2GB diske

Det må jeg vist hellere rette til 2TB diske..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-14 17:05

Det må være nogle meget gamle HD på kun 2 GB - smid dem ud, de er intet værd!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 17:06

Citat
Den oplysning har jeg aldrig set - men hvis du er stødt på disse oplysninger, har du jo selv svaret på dit spørgsmål!

Jeg spørger hvordan man finder ud af dét.
Ikke ved fysisk at afprøve det.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-05-14 17:06

Undskyld, hvad var spørgsmålet? Jeg kunne godt begynde at gætte (som IBM760 gjorde) men vi kommer jo ingen vejne på den måde.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-14 17:08

Hvis de er på 2 TB, må fejlen ligge i nogle gamle "defekte" eksterne stationer - du siger jo selv at de fungerer ok i din NAS.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-14 17:11

Har du forsøgt at spørge hos en evt. leverandør - f.eks. Elgiganten.dk - de kan formodentlig svare på, om der er begrænsninger på deres kabinetter! - Problemerne kan evt. opstå ved manglende strømforsyning især ved 2½" drev - som normalt får strøm via USB.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 18:26

Citat
må fejlen ligge i nogle gamle "defekte" eksterne stationer - du siger jo selv at de fungerer ok i din NAS.

=
lægger jeg filmen over på NAS er der ingen problemer.
Og det er kun film, der er fejl ved/på angående afspilning GENNEM en NAS

Altså må der være en eller anden form for ´læse begrænsning´ på de eksterne kabinetter.
Jeg skriver ikke om diske - men hvor meget HDD kabinetterne kan klare.

Det ene HDD kabinet, kan f.ks også tage en IDE disk, så helt nye er de ikke.

Citat
Undskyld, hvad var spørgsmålet? Jeg kunne godt begynde at gætte (som IBM760 gjorde) men vi kommer jo ingen vejne på den måde.

Den var vist for svær til dig:
Hvordan finder jeg ud af hvor stor disk der kan være i et eksternt USB kabinet.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-14 18:37

Tror du ikke, at det drejer sig om overførselshastighed på det eksterne kabinet - denne oplysning kan man normalt se i oplysningerne om kabinettet - eller spørg din leverandør. Og selvfølgelig skal du også huske, at kabinettet er beregnet til dine HD IDE/SATA diske.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-05-14 18:44

Og hvilken forbindelse benytter du - USB 2.0 eller 3.0 - det kan give store forskelle på overførselshastigheden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-14 19:18

Find harddisk kabinettet på nettet, der plejer at stå hvad de kan køre med.
Nå det har du måske prøvet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 19:37

Citat
Find harddisk kabinettet på nettet

Hæ Hæ , det eneste der står? er et nummer på en printplade og det tror jeg ikke jeg kommer langt med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 19:44

Citat
Tror du ikke, at det drejer sig om overførselshastighed på det eksterne kabinet - denne oplysning kan man normalt se i oplysningerne om kabinettet - eller spørg din leverandør. Og selvfølgelig skal du også huske, at kabinettet er beregnet til dine HD IDE/SATA diske.

Ved det ikke men muligheden er tilstede = siden den også kan bruges til IDE/ USB er 2, som jeg bruger, har dog ikke forsøgt at smide den i mit usb3 stik - hvis den ikke engang kan klare en ældre udgave, men tror lige jeg prøver det = senere på dagen.

Jeg har nemlig ikke problemet med ´ældre´ usb 2½/ uden ekstern strøm, de kører bare perfekt på NAS og WD Live - og de kabinetter kan MAX tage 500GB et enkelt dog 1TB, men så store 2½ diske har jeg ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-14 20:10

Kan du vende stikket til 230 volt - så der byttes om på Fase og nul

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 22:56

Citat
Kan du vende stikket til 230 volt - så der byttes om på Fase og nul

Troede kun der var + og - i et stik - men skal nok prøve.

Derimod står der harddisken at den muligvis skal have en ´jumber´ og såden en har jeg ikke lige her og nu - det er en/ flere WD20EARS.

Men det har vist ikke meget med spørgsmålet at gøre?
Citat
Hvordan finder jeg ud af hvor stor disk der kan være i et eksternt USB kabinet
.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-14 08:56

Det står vist her......max 2 TB
http://www.google.dk/#q=WD20EARS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-14 19:16

Citat
Det står vist her......max 2 TB
http://www.google.dk/#q=WD20EARS

Dine links virker ikke, jo, jeg ved gost at disken er på 2TB men kabinettet ved jeg ikke hvad kan klare.
Kan finde Hardwaren med programmet SIW = dog uden navn og andet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-14 23:44

Du gav et navn som jeg søgte på hos google

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 19:41

Citat
Du gav et navn som jeg søgte på hos google

Troede jeg havde et harddisk-kabinet.
Men hvad, man bliver ikke yngre for hver dag der går.

Men tror det er fejl på ´både´ diske og kabinettet, har lige prøvet at ´overspille´ til andet = virker ikke, det pixelerer helt vildt, og afspilleren går i sort og genstarter både sig selv og TV

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 20:01

Citat
Tror du ikke, at det drejer sig om overførselshastighed på det eksterne kabinet - denne oplysning kan man normalt se i oplysningerne om kabinettet - eller spørg din leverandør. Og selvfølgelig skal du også huske, at kabinettet er beregnet til dine HD IDE/SATA diske.

Hastighede er på MAX ? mener det er noget med 420 pr sekund - for usb 2.

Men da jeg før har haft fejl og manger med nøjagtig samme diske, går jeg ud fra at det er ´dårlig´ data der ikke kan læses fra dem.
Hvilket næsten bekræfter hvad jeg skriver, når jeg sætter disk / HHD til puter kommer denne/ diise meldinger:
http://www.gratisimage.dk/image-61C8_537CE971.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-BDAC_537CE971.jpg

Disken er scannet for fejl og ? der fejl/ bad sectors.

hvem vil have points::

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-14 20:04

Ikke mig - jeg vil helst ikke forbindes med elendige harddiske.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-05-14 18:19

Tak for svaret IBM760.

Siden andre IKKE vil kendes ved ´dårlige´ diske.

Mener jeg skrev at selv om de blev tilsluttet andet/ NAS var der også problemer = dog ikke hvis jeg lå filmen over på samme.

Jeg har nu fundet ud af at det muligvis er selve filmene der giver problemet, da de er beskadiget af dårlige sektorer på disken/ene = og er kopieret videre til andre diske.

Men kan lige oplyse, at sidst jeg smed en film fra en disk til noget andet, var det med MAX 4
mb/s og det er særdeles langsomt på min pc, hvor jeg plejer at kunne overføre filer med knap 80mb/s.