/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Eksporter mail adresser fra Outlook
Fra : axelbjarne
Vist : 362 gange
500 point
Dato : 30-04-14 18:19

Eksporter mail adresser fra Outlook Ekspress til Outlook.com. Når jeg har eksporteret mine e-mail adresser til Outlook.com, hvordan eksporterer jeg dem videre til Windows Live Mail, så jeg har dem samlet i Windows Live Mail?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-04-14 20:47

Forstår jeg det rigtigt at du vil fra outlook Express til windows live mail. Forstår ikke helt hvorfor du skal igennem outlook.com.

Med Email adresser mener du så kontakter?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-04-14 20:58

Jeg mener kontakter selvfølgelig fra hans eget Outlook Express og så til Window Live Mail...årsagen til at jeg vil benytte Outlook Express.com, er at jeg har fået oplyst, at jeg skal bruge det til at overføre fra hans eget Outlook Express, se dette link:

Den her side burde kunne gøre det uden at brænde en dvd. Det kræver dog at du kender hans Outlook alias og password.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/outlook-express#tabs=windows-8

Det er første gang jeg skal prøve det.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 30-04-14 21:15

Prøv om du ikke blot kan lave en export til en fil, og så importere den på ny maskine.

Export Contacts from Outlook Express
File-> Export-> Address Book…
Select; Text File (Comma Separated Values).
Press the Export button.
Select a location to store the export in and name you export file.
This can be on your Desktop folder for easy access.
Press the Next button.
Select all the fields (make sure you scroll down to see all fields)
Press Finish. You’ll get notified when the export is done.

Så har du et udtræk som man gerne skulle kunne importere ind i andre programmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-14 00:41

Citat
Når jeg har eksporteret mine e-mail adresser til Outlook.com, hvordan eksporterer jeg dem videre til Windows Live Mail
adresserne er der allerede når du sætter Windows Live Mail op med Microsoft mail kontoen,
Windows Live Mail er i direkte kontakt med Outlook mail serveren. så adresser, mails og kalender er de samme som når du logger på Outlook i browseren.
Altså du behøver ikke at gøre noget

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-14 13:30
Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-05-14 18:07

Tak for svaret katekismus.